Mobiilsidefirma Tele2 hinnangul on seoses Tele2 ja EMT levikvaliteedi võrdsustumisega oodata turuosade ümberjaotamist.
Tele2 Eesti juhatuse esimees Toomas Tiivel lausus, et 2010 tuleb mobiilsideturul valitseva olukorra tõttu huvitav aasta, sest operaatorite võrgukvaliteet on võrdne ning tarbija jaoks saab kaalukeeleks teenuse hind.
Äsja lõpule jõudnud ning kaks aastat väldanud investeerimisprojekti käigus paigaldas Tele2 üle Eesti ligi 500 uut 2G ja 3G levialajaama, investeerides levialakvaliteedi täiustamisesse ligi pool miljardit krooni. Tehnilise Järelvalve Ameti võrgukvaliteedi mõõtmised kinnitavad, et tänaseks on Eesti mobiilsideoperaatorite kvaliteet võrdne, teatas Tele2.
"Tänane reaalsus on see, et Tele2 ja EMT võrgukvaliteet on täielikult ühtlustunud, samas valitsevad teenusehindades kuni mitmekordsed vahed. Klientidel tekib põhjendatud küsimus, milleks maksta sama teenuse eest rohkem," sõnas Tiivel.
"Näeme, et 2010. aastal saab kliendi jaoks operaatori valikul otsustavaks hind ning lihtne ja läbipaistev hinnastamissüsteem. Enam ei ole võimalik kõrgeid teenusehindu tõsisel näoilmel põhjendada levialateemaliste linnalegendidega," lisas Tele2 juht.
Tiiveli ütlusel ei saa alahinnata ka teeninduskvaliteedi tähtsust. "Kui lepingut sõlmima toob kliendi hind, siis kliendisuhte hoidmiseks on oluline pakkuda kõrgetasemelist klienditeenindust," märkis ta.
Novembris avalikustatud TNS Emori Eesti Teeninduse Indeks 2009 uuringus pälvis Tele2 mobiilsidefirmade seas esimese koha.
Tänaseks viis aastat kehtinud numbriliikuvus teeb Tiiveli ütlusel operaatorite turupositsioonidesse jätkuvalt korrektuure. Viimase kahe aastaga on Tele2 võitnud konkurentidelt enam kui 20 000 klienti. Numbriliikuvuse statistika mõjutab märgatavalt turupositsioone, kus vahed operaatorite turuosade suurustes on tänaseks kiirelt vähenenud.
Eelmise aasta neljanda kvartali lõpu seisuga juhivad Eesti mobiilsideturgu suhteliselt tasavägiselt EMT ja Tele2, kelle turuosad on vastavalt 37% ja 33%, viitas Tele2 TNS Emori uuringule.
Ülejäänud turg jaguneb Elisa, Diili ja TeleYhe vahel. Ettevõtete hulgas on juhtpositsioon samuti EMT ja Tele2 käes – EMT võrgus on 41% ja Tele2 võrgus 34% mobiilsideteenuseid kasutavatest ettevõtetest, samas kui 2008. aasta kolmanda kvartaliga võrreldes on Tele2 suurendanud turuosa 14% võrra ning EMT-st on lahkunud 12% ärisegmendi turust.
"Analüüsides trende tarbijakäitumises, on näha kõneminutite mahu järjekindlat liikumist fiksvõrkudest mobiilivõrkudesse – kolmveerand kõneminutite mahust tehakse täna mobiilivõrkudes," kinnitas Tiivel.
"Vaatamata majanduslangusele on kõneminutite hulk mobiilivõrkudes jätkuvalt kasvanud ning kõnede pikkus ei ole vähenenud. Samuti on trendiks lepinguliste klientide osakaalu kasv kõnekaardi klientide arvelt – praegu on see koguturul ca 80%," lisas ta.
Seotud lood
Põhiargument ettevõtete segmendis turuosa kasvatamisel on olnud hind, ütles Tele2 Eesti juhatuse esimees Toomas Tiivel.
Kui Tele2 on laienenud eelkõige väikeettevõtete seas, siis Elisa fookus on olnud suurklientidel, kus oleme kliente juurde võitnud, sõnas Elisa juhatuse esimees Sami Seppänen.
Rahandusministeerium kuulutas mullu välja hankemenetluse sideteenustele ning muutis teenusepakkujat, aastases võrdluses vähenesid sidekulud kolm korda.
Head hinda saab juba iga operaatori juures, kuid äriklientide puhul on otsustavaks nii levi kui teeninduse kvaliteet, ütles EMT teenindus- ja müügidirektor Indrek Randveer.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele