Hinna langetamine on paljudele igapäevane traagika, mida on võimalik vältida või vähendada.
Võimalik, et sa oled hinnaalandamisega kaotanud nii oma kasumi kui ka terve tehingu ning sa ei tea, miks nii juhtus. Hinna alandamisega tuleb olla väga ettevaatlik, seal on tegelikult peidus korralik kellapomm, mis töötab sinu kahjuks.
Mõtle, mida sa tunned, kui keegi annab esimese küsimise peale allahindlust? Kas tunned, et ta on valmis müügi nimel kõike tegema? Või et ta ei usu eriti oma tootesse ja on valmis selle niisama ära andma? Või et sina kontrollid olukorda? Pole just parimad emotsioonid, on nii?
Kui sa pakud välja õiglase hinna ja püsid selle juures ning ei tagane, siis ütled sellega kliendile, et sa usud oma tootesse ja tead, et see toob kliendile kasu. Et sa tead, et su hind on mõistlik ja ei ole õhku täis, et sa küll tahad müüki, kuid sa ei vaja seda, et sa tead, mida su konkurendid väärt on ja milline on turuolukord, et sina kontrollid olukorda, mitte klient.
Natuke parem, eks? Hinna juures püsimine on mõistlik, see on vajalikum kui hinna langetamine. Kui sa tahad oma hinda langetada, siis tee seda enne müügipakkumise esitlemist ja hinnakirjade väljariputamist. Jumala pärast, ära mine esimese sammuna sellele libedale teele, kus sa lased hinna kohe alla! Loomulikult tuleb ette hinnatingimisi ja seda sagedamini kui kunagi enne, kuid hinna langetamine on üks viimastest võimalustest, mitte esimestest.
Kui klient tahab hinda odavamaks saada, siis võid vastata: "Kui teie põhiline mure on hind, siis võimalik, et me leiame tee, kuidas me saame hinda soodsamaks teha. Teil on võimalus valida, mida te siit välja jätate, siis saame selle võrra hinda säästlikumaks teha. Mida te soovite välja jätta?" Sõnum, mida sa edastad, on konkreetne: "Ainus viis teilt vähem küsida on nii, et me pakume teile vähem!"
Jää oma hinna juurde ja alanda oma hinda viimases järjekorras. On veel vähemalt sada tegevust, mida teha ja mille abil oma positsioon säilitada. Kui ei tule meelde, siis esimene ja elementaarne tegevus on käigu vahetamine ja kasu uuestimüümine. Kliendid ei osta mitte trellpuuri, vaid auku seinas, ja isegi mitte auku, vaid pigem seda, mis seal augu otsas ripub. Olgu selleks näiteks ilus maal või minu poolest kas või poomiskonks. Kellele mida vaja on.
Niisiis, tee oma hinnad mõistlikuks, lase üleliigne mull sealt välja, aga kui oled juba kliendile hinna välja käinud, siis püsi selle juures. Leia võimalusi ja argumente oma antud hinna veenvaks põhjendamiseks. Võimalik, et kaotad küll mõne kliendi, kuid võidad teiste respekti ja rohkem tehinguid.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.