BLRT Grupp tegi õigesti, et ei võtnud vastu pakkumist minna aktsiatega börsile, ütles BLRT avalike suhete juht Anu Hallik-Jürgenstein.
Järgneb intervjuu, mille Hallik-Jürgenstein andis vene keelsele uudisteportaalile dv.ee
Omal ajal pakuti BLRT-le minna börsile. Kas ettevõttes arutatakse taolisi perspektiive?
Tendents näitab, et tegime õieti, kui keeldusime IPO-st. Seetõttu ei ole börsile väljumine hetkel esiplaanil. Seda ei toeta ka makromajanduslik olukord. Tulevikus aga ei saa seda võimalust välistada.
Rahvusvaheline kontsern BLRT ühendab kümneid erinevaid ettevõtteid. Osa nendest ei ole seotud ei laevaehituse ja -remondiga ega metallkonstruktsioonide tootmisega.
Kas ettevõte kavatseb jagada aktivad põhitegevuslikeks ja mittepõhitegevuslikeks?
Kõik BLRT tegevuse suunad on teineteisega sünergiliselt seotud erinevate suundadega tootmisvõrku. BLRT Grupp on kasumlik ettevõte, kõik firmad tegutsevad efektiivselt ja sellist võimalust me ei kaalu.
Millised tegevusvaldkonnad BLRT grupis on elujõulised ja toovad kasumit, millised aga on kahjumlikud?
Siin võib rääkida BLRT jaoks strateegiliselt tähtsatest tegevussuundadest, mille arengut toetavad tendentsid makromajanduses. Need on laevaehitus ja -remont, aina keerulisemate metallkonstruktsioonide tootmine (näiteks, kalakasvatuse kompleksid) ja uus suund – energeetikasektor. Eelkõige on see meretuuleparkide ning nafta- ja gaasiplatvormide konstruktsioonide valmistamine.
2009. aastal oli fikseeritud kahjum metalli müügis, vanarauatöötluses ja naftakeemia toodete müügis. Peamised põhjused on hindade järsk langus (mõnede kaupade hinnad kukkusid kuni 50%) ja varude müük, mille omahind ületas turuhinda, ning pankrotistunud klientide debitoorse võlgnevuse mahakandmine. 2010. aastaks planeeritakse nendes valdkondades kasumit. Ettevõtte teised tegevussuunad on plussis.
Kuivõrd on muutunud olukord laevaehituses ja -remondis võrreldes 2009. aastaga? Milline on 2010. aastal teostatavate BLRT laevaehitustööde ja -remondi rahaline maht?
Laevaremondis ennustame 4,4% müügikasvu ning müügi netokäivet 53 miljonit eurot. Laevaehituses ootame mahtude vähenemist ja müügi netokäivet 40 miljonit eurot.
Millisel määral muutusid laevaehitusega mitteseotud konstruktsioonide valmistamise mahud?
2009. aastal moodustas erinevate metallikonstruktsioonide (tuuleenergeetika, kalakasvatuse jaoks) valmistamise kasv 57,2%. 2010. aastaks planeerime 11,5-protsendist kasvu.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.