Soome transpordiministri Anu Vehviläineni idee suurendada teedel talviseid piirkiirusi heade ilmastikuolude korral muudetava näiduga liiklusemärkide abil võib lisaks rahale takerduda ka seetõttu, et elektroonilised liiklusmärgid peavad Soome oludes vastu vaid kümme aastat, kirjutab Yle Uutiset.
Transpordiameti arvutused näitavad, et elektrooniliste kiiruspiirangumärkide paigaldamine läheb maksma 200 miljoni euro ringis, millega saaksid märgi 3000 kilomeetrit tihedama liiklusega teid.
Seadmed tuleks aga välja vahetada iga kümne aasta järel. „Meil on lund, jääd, vett ja seda vaheldumisi. Lisaks kahjustab elektroonilisi seadmeid teesool ja mürgised ained,“ räägib transpordiameti liiklusekspert Jorma Helin.
Lisaks kulub raha märkide hooldamisele. „200 miljoni euro suurusele ühekordsele investeeringule lisaks kulub igal aastal 10-15 miljonit eurot märkide hooldamiseks,“ ütleb Helin.
Tema sõnul tuleb kaaluda, kas sadade miljonite eurode jätmine ilmastiku meelevalda on mõistlik, kui autode tehnoloogia areneb nii kiiresti. Tulevikus saab kiiruspiiranguinformatsiooni saata otse autosse. „Seadmed liiguvad teedelt autodesse, sest on seal paremini kaitstud,“ arvas Helin.
Uuringute järgi vähendavad talvised kiiruspiirangud aastas liiklussurmade arvu 15 võrra ja vigastada saamist 100 võrra.
Seotud lood
Ameerika tänupühajärgne ostupüha Black Friday ehk must reede on Euroopas ja Eestis aina tugevamini kanda kinnitamas. Kui vaid kümmekond aastat tagasi olid musta reede pakkumised harva esinev nähtus, siis käesoleval kümnendil kasutab pea iga vähegi tuntud e-pood üle maailma levinud ostupüha ära ning pakub võimalust teha oste tavapärasest suuremate allahindlustega.
Enimloetud
4
“Tema jaoks on eestlased ahvikari”
Viimased uudised
Enam kui pool majandusest sõltub loodusest
Hetkel kuum
“Tema jaoks on eestlased ahvikari”
Tagasi Äripäeva esilehele