Addinoli Ida-Euroopa käibed on kasvanud kõigis riikides, teatas Eestis asuva Ida-Euroopa keskuse tegevjuht Tiina Suija.
Addinol Mineralöl Marketingi (Addinol MM) septembris lõppenud majandusaasta käive ületas Eestis eelmise aasta oma 20%. Esialgsetel tulemustel oli ettevõtte müügikäive 155 miljonit krooni ja kasum ca 7,5 miljonit krooni. Lõplikud numbrid tulevad kuue kuu jooksul peale majandusaasta lõppu.
2008/2009 majandusaastal teenis Eesti suurim määrdeainete turustaja Addinol Mineralöl Marketingi 155,8 miljoni kroonise müügikäibe juures 5,8 miljonit krooni kasumit. Aasta varem oli käibeks 198 miljonit ja kasumiks 9,6 miljonit krooni.
Majandusaruandes märgitud 2009/2010 aasta peamised ülesanded olid säilitada Eestis turuliidri positsioon, suurendada müüki Venemaal ca 15%, Ukrainas ca 15%, Valgevenes ca 10%, Lätis 20%, käivitada aktiivne müügitöö Bulgaarias ja jätkata Addinoli spetsiaaltoodete müügi kasvatamist kogu Ida-Euroopas.
Addinoli käive tõusis samas 2009/2010 majandusaastal Eestis 20%, Venemaal 54%, Ukrainas 53% ja Valgevenes 35%. Püstitatud eesmärgid täideti edukalt ning kohati isegi ületati neid, kommenteeris Suija. Lisaks avas Addinol MM OÜ majandusaasta jooksul tütarettevõtte Bulgaarias, kuid 2010. aasta algusele kavandatud aktiivne müügitöö ei käivitunud, sest filiaali loomine neelas tervelt kuus kuud.
Täitmata jäi Läti jaoks püstitatud eesmärk +20%, majandusaasta kokkuvõtteks on tegelik kasv +5%. Suija lisas: “Esimene poolaasta kulges Lätis veel üle kivide ja kändude, kuid teisel poolaastal saavutatud +42% on jälle üle ootuste hea."
“Käivet ega kasumit ei saa võrrelda ülemöödunud (2008/2009) majandusaastaga, sest eraldasime 2009/2010 majandusaastal Addinol MM OÜ alt Flenderi projekti ja moodustasime omaette tütarfirma ESFITECH OÜ, “ lausus Suija.
"Võib öelda, et Addinoli Ida-Euroopa keskus on osa saanud nii viimaste aastate mõõnadest kui ka selle aasta tõusudest," märkis Suija selgitades, et kaks aastat kestnud masu, mis firmade arenguplaanid üsna segi pöörasid ja uutele olukordadele kiireid lahendusi otsima sundisid, on nüüd loodetavasti selja taha jäänud.
Kuigi ajad on Suija sõnul veel väga heitlikud ja muutlikud, liiguvad Addinol MMi käibed alates märtsist-aprillist 2010 jõudsalt ülesmäge ja seda kõikides Addinol MMi juhitavates riikides.
Hiljutisest Krediidiinfo 2009. aasta kokkuvõttest võis lugeda, et kui masu algus 2008. aastal viis ettevõtete kasumid, siis 2009. aasta võttis ettevõtetelt ka käibed. Eesti ettevõtete kogukasum moodustas 2009. aasta käibest vaid 1%.
Viimastel andmetel kasvas SKP III kvartalis võrreldes möödunud aasta sama ajaga 4,7%, eelneval kvartalil kasvas SKP 3,5%. "Seega on kindlad märgid, et Eesti majandus on võtnud suuna ülespoole," lausus Suija.
Seotud lood
Kogu Ida-Euroopas Saksa määrdeainete brändi Addinol müügiga tegeleva ettevõtte Addinol MM OÜ 2010/2011. majandusaasta esimese poolaasta käive ületas mullust 36%, teatas ettevõte.
Lõppenud majandusaastal näitasid käibetõusu pea kõik Eestis asuva peakorteriga Addinol MMi hallatavad Ida-Euroopa turud, kuid kõige suurem käibetõus tuli Lätist.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.