Reisikorraldajale on kasulik väga odavalt müüa ainult reiside üksikuid viimaseid kohti kahjude minimeerimiseks. Praegu on turul kaheksa reisikorraldajat. Mida rohkem neid on, seda paremaid pakkumisi saavad kliendid, ütles turismifirmade liidu juht Kersti Kont.
Kui aga peaks juhtuma, et Eesti turule jääb 2-4 reisikorraldajat, siis sellega konkurents ikkagi ei kaoks.
"Tänu Eesti turu väiksusele ei saa meie reisikorraldajad kindlasti kunagi hakata pakkuma pakettreise kõikidesse sihtkohtadesse, kuhu inimesed reisida tahavad. Paratamatult tuleb konkureerida Soome ja mõnes piirkonnas ka Vene reisikorraldajatega. Monopoli tekkimisse reisikorraldusturul ma ei usu. Läbi aegade on turult kadunud reisikorraldajate asemele ja teiste kõrvale tekkinud taas uued tegijad," sõnas Kont.
Hindade kujundamisel peab reisikorraldaja siiski eelkõige arvestama oma potentsiaalsete klientide ostujõuga. Nii täpselt ei suuda küll ükski reisikorraldaja oma tegevust planeerida, et tal absoluutselt kõik toodetu oma soovitud hinna eest ja koguses maha müüa õnnestub, märkis Kont.
Seotud lood
Pankrotis TopToursi võlausaldajate esindaja ja pankrotihaldur Igor Sumaroki sõnul on mitmeid põhjuseid, miks reisifirmad pankrotistuvad,oluline on riske märgata, näitekd TopTours oleks pidanud juba mitu aastat tagasi peatama tegevuse.
Tänavu on pankrotti läinud üle kahe korra rohkem turismifirmasid kui eelmisel aastal. Turuosaliste arvates peitub põhjus massilises reiside müügis alla omahinna.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.