Üks näide Eesti erinevate profiilidega ettevõtete koostöö kohta on kompleksne ja multifunktsionaalne rongidele mõeldud kliimaseade, mis valmis Interconnect Product Assembly, Saku Metalli ning Radius Machiningu koostöös.
Elmia messil esimest korda osalenud ASi Interconnect Product Assembly (IPA) müügi- ja arendusjuhi Marko Männi sõnul on koostöö tulemusel sündinud kliimaseade leidnud oma koha nii Saksa kui ka Suurbritannia vagunitootjate seas, tuntumad kliendid on Siemens ja Bombardier.
"IPA eesmärk oli pöörata Eestile tähelepanu kui Skandinaavia suurimale tööstuspargile, kus võetakse kliendi soov ja lahendatakse komplektselt koostöös mitme firma vahel," selgitas Männi messil osalemise tagamaid. "Kliendil jääb ära erinevate võimaluste otsimine, mis turgu tundmata ei pruugi head tulemust anda," lisas ta.
Männi sõnul äratas IPA tähelepanu mitmes maailmanimega kontsernis, näiteks ABBs ja Saabis. Mõlema firmaga on nüüd käimas võimaluste kompamise faas, samuti läbirääkimised metsaveokite kabiinide kliimaseadmete monteerimise kohta IPAs.
OÜ Radius Machining juhataja Veljo Konnimois märkis, et tegi Elmia messiga tutvust üheksa aasta eest.
"Eesmärgid on õnnestunud saavutada igal aastal, eriti kui mõõta saadud kontaktide arvu. Samas tuleb tunnistada, et peaaegu alati tuntakse meie tegemiste vastu huvi lootuses saada konkurentidest odavamad hinnad," lausus Konnimois.
Mullu esimest korda Elmial osalenud ASi Bestra Engineering juhataja Hellar Mutle on seda meelt, et tulemused on üle ootuste head, sest messilt saadud kontaktidega on firma juba koostööd alustanud.
"Väljapanek iseenesest määrab esmase mulje ja huvi ning seetõttu peaksid nii messil osalejad kui ka messi korraldajad pöörama sellele põhitähelepanu," nentis Mutle. "Eelmise aasta messi väljapanekute ja ettevõtete eksponeerimise puudujäägid korvas messil osalejate aktiivsus ja koostöö."
Messil Elmia Subcontractor 2010 osales Eesti ühisstendiga üheteistkümnendat korda. Mess hõlmab masina-, metalli- ja plastitööstust, elektroonikat jm. Eesti firmade osalemist messil rahastas Euroopa Regionaalarengu Fond.
Messile minnes tuleb teada, mille pärast sa sinna lähed. Soovitan juba pool aastat varem ettevalmistustega alustada. Messi toimumiskoha läheduses tegutsevatele kontaktidele tasub teada anda, et oled messil selles ja selles hallis ja stendil. Kui kodusel Instrutecil on võimalik ukse peal uudistavale kliendile hõigata, et tulgu ta pärast läbi, siis suurtel messidel oled kui nõel heinakuhjas. Kutsutud külalised on justkui sööt potentsiaalsete uute kontaktide saamiseks. Üldjuhul on sirgjoones sinu juurde tulija pigem erand kui reegel.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.