Erinevate elukutsete professionaalidele mõeldud sotsiaalvõrgustik LinkedIn plaanib aktsiate esmaemissiooniga koguda vähemalt 175 miljonit dollarit, mis võib avada teiste tuntud sotsiaalvõrgustike börsile tuleku väravad.
Eile USA Väärtpaberikomisjonile esitatud IPO avaldus tähendab, et praeguseks 8aastane firma võib avalikuks saada kolme, nelja kuu pärast, kui mingeid tõsisemaid probleeme ei ilmne, vahendab AP.
IPOBoutique'i juhi Scott Sweeti sõnul võib LinkedIni IPO olla üks enim oodatuid aktsiate esmaemissioone pärast 2007. aasta WMware'i. Toona kogus firma 900 miljonit dollarit ning esimese päeva lendas firma aktsia 70% üles.
LinkedIni IPO on seda tähtsam, kuna eduka emissiooni korral võidakse innustada teisi kiiresti kasvavaid internetifirmasid tulema börsile. Tõenäoliste kandidaatide hulka arvatakse online kuponge pakkuva Grouponit, kes lükkas tagasi Google'i 6 miljardi dollarilise ülevõtmispakkumise läinud aastal.
Lisaks võib börsile tulla veebimänge tegev Zynga, säutsumisteenust pakkuv Twitter ning sotsiaalvõrgustike fenomen Facebook, kes juba on viidanud faktile, et IPO-paberid esitatakse enne järgmise aasta aprilli kuu lõppu.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California