Kätte on jõudnud aeg, kus investorite huvi on nii suureks läinud, et veebiettevõtteid viiakse üksteise järel börsile, rääkis riskikapitalist Allan Martinson.
Äripäev küsis päevaküsimusena, kas sotsiaalvõrgustiku firmad on börsil uued tegijad. Päevaküsimuse ajendiks oli see, et neljapäeval hakati New Yorgi börsil kauplema suurima tööalase sotsiaalvõrgustiku LinkedIni aktsiatega.
„Viimase kolme-nelja kuu jooksul on õige mitu veebifirmat börsile läinud ja need firmad on juba pikka aega turul olnud,“ rääkis ASi Martinson Trigon Venture Partners juhtiv partner Allan Martinson. „Alles hiljuti on läinud mitu selle valdkonna Hiina firmat börsile. Vene suurim Yandex, kel samuti sotsiaalvõrgustiku elemendid olemas, läheb ilmselt aasta teises pooles.“
Martinsoni sõnul räägitakse ka näiteks Grouponi börsile minekust, samuti on Facebooki ümber spekulatsioone olnud. „Skype pidi ka minema, aga enne jõuti ära osta,“ lisas ta.
Martinsoni hinnangul veebifirmadel endil mingit murdepunkti otseselt pole. „Nad võiksid olla tegelikult eraomanduses tükk aega edasi,“ lausus ta. „Internetifirmad on vahepeal kõvasti kogunud nii käivet kui kasutajaid. Ümberringi on aga finantsinvestoritel nii palju raha ja huvi tekkinud, et on hakatud neid ettevõtteid üles ostma.“
Martinsoni kinnitusel on ka Martinson Trigon Venture Partners kogu aeg investeerinud sellesse valdkonda. „Aga meie tegeleme startup-firmadega,“ täpsustas ta.
Seotud lood
Just sotsiaalvõrgustike turuväärtused on täna muude tehnoloogia valdkonna firmadega võrreldes kordades suuremad, kinnitas internetiärimees Jüri Kaljundi.
Täna Ühendriikide aktsiaturul debüteerinud tööalane sotsiaalvõrgustik Linkedin’i aktsia on neljapäeva pärastlõunaks esialgse müügihinnaga võrreldes kerkinud ligi 140 protsenti.
Erinevate elukutsete professionaalidele mõeldud sotsiaalvõrgustik LinkedIn plaanib aktsiate esmaemissiooniga koguda vähemalt 175 miljonit dollarit, mis võib avada teiste tuntud sotsiaalvõrgustike börsile tuleku väravad.
Eile New Yorgi börsile tulnud LinkedIn aktsia lendas päevaga üles 45 dollariselt IPO hinnalt 94,25 dollarini ehk 109 protsenti. See tõstis tööalase sotsiaalvõrgustiku turuväärtuse ligi 9 miljardi dollarini ning on tõstatanud õigustatud küsimuse: kui kallis on sel juhul Facebook?
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?