Tallinna Kaubamaja kontserni 2010. aasta kasum ulatus 17 miljoni euroni, millest ligi pool teeniti neljandas kvartalis. Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul oli see edukas masust välja tulemine.
„Kahel viimasel aastal õnnestus Kaubamaja kontsernil teha sisuliselt samas suuruses käivet, kuid mullu vahetasime varasema 12,6 miljoni eurose kahjumi 17-miljonilise kasumi vastu – tulime masust edukalt välja," lausus Puusepp.
Puuseppa sõnul oli tegemist päris raske katsumusega, kuid ega meil toonases majanduskeskkonnas muid valikuid polnud.
"Sama ülesanne oli sisuliselt kõigi Eesti ettevõtete ees ning võime rõõmustada, et meil jätkus vajalikul määral võimekust,“ lausus Puusepp.
Puusepp märkis, et nad saavutasid tulemuse, milleni plaanisid jõuda ning mille suunas tugevalt töötasid. "Kontsern säilitas rasketel aegadel oma müügimahud ja turupositsiooni käest ei andnud. Vastupidi, oludes, kus kontserni läbimüük eelmisel aastal vähenes 1,3% võrra, näitas meie turuosa siinses jaekaubanduses jätkuvat kasvu,“ lisas Raul Puusepp. Raul Puusepa sõnul oli detsembri lõpu seisuga Kaubamaja kontsernil üle 439 400 püsikliendi, mis teeb aastaseks juurdekasvuks 11,3%. Sellega on kontsernist saanud suurima kliendibaasiga kaubandusgrupp Eestis. „2010. aastal jätkasime kontsernsiseseid tegevusi kulude vähendamiseks ning efektiivsuse tõstmiseks. Eks nende sammude järelkaja on tunda ka tänavu ja veel edaspidigi,“ tõdes Raul Puusepp. „Eelmisesse aastasse jäid euro kasutuselevõtuga seotud ühekordsed kulutused suurusjärgus 0,2 miljonit eurot. Tallinnas kehtivat müügimaksu maksis kontsern mullu 1,2 miljonit eurot ning selgi aastal tuleb kahjuks veel selle maksukoormisega arvestada.“ Samas lisas Raul Puusepp, et eelmise aasta tugev neljas kvartal jaekaubanduses, mil jaekäive Eestis kasvas ligi 10%, kinnitas uue majanduskasvu mõju järk-järgulist jõudmist ka tarbija ostukorvi. „Selle trendi püsimist ja tarbimise suurenemist loodame ka järgnevatel kuudel, arvatavasti kujuneb tugevamaks aasta teine pool. Oma positiivset mõju kontserni edaspidisele tulemuslikkusele peaks andma ka sellest aastast kasutusele võetud uus majandusarvestussüsteem.“
Seotud lood
Eestis kasvasid aastaga nii Selveri käive, kasum, turuosa kui ka ostude arv ja keskmise ostu maksumus, teatas ettevõte.
Tallinna Kaubamaja tulemused ületasid mõnevõrra meie ootusi - prognoosisime 6,5 miljoni euro suurust neljanda kvartali puhaskasumit, tegelikult saavutati 7,4 miljoni eurone kasum, kommenteeris panga analüütik Pertti Rahnel.
Tallinna Kaubamaja kontserni 2010. aasta kasum ulatus 17 miljoni euroni, millest ligi pool teeniti neljandas kvartalis. Mullu majanduskriisi järgselt taas kasumisse tõusnud kontserni auditeerimata müügitulu oli 402,8 miljonit eurot.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.