• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,22%5 961,61
  • DOW 300,64%44 149,02
  • Nasdaq −0,01%18 970,7
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,52
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,22%5 961,61
  • DOW 300,64%44 149,02
  • Nasdaq −0,01%18 970,7
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,52
  • 11.04.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti aken Euroopasse on üha laiemalt avanemas

Möödunud aastal sai lennundusest meie kõigi ühisasi. Keskmisest rohkem kõneldi transpordiühendustest Euroopaga ning vajadusest aken Euroopasse lahti hoida.
Läbivaks teemaks kujunes ka Estonian Airi omandisuhe ja roll Eesti transpordisektoris. Aastaga on olukord Eesti lennunduses märgatavalt paranenud ja olen kindel, et asjade sellisel käigul on püsiv iseloom.
Selle aastga esimesed kuud tõid Tallinna Lennujaamale juurde neljandiku võrra reisijaid. Sarnast kasvu, eriti lendamise madalhooajal, ei mäleta ammusest ajast. Ootuspäraselt kujunes suurimaks reisijate arvu kasvumootoriks odavlennufirma Ryanair, kes on toonud siia hulgaliselt välisturiste ning kelle teenuse katsetavad ära ka paljud eestlased.
Mõistagi ei ole Estonian Airil mingit mõtet ega võimalust konkureerida odavlennufirma hindadega, küll aga pakume klientidele seda, mis on meie tugevus - mugavad ja ajasäästlikud lennuühendused Euroopa põhilennujaamadesse.
Järjest rohkem keskendume lennuvõimaluste arendamisele koostöös tugevate rahvusvaheliste partneritega. Viimane uudis on siin koostöö Brussels Airlinesiga, kellega on võimalik Brüsseli lennujaamast edasi lennata arvukatesse sihtkohtadesse üle terve Euroopa.
Milline on Eesti rahvusliku lennukompanii positsioon uuenevas turuolukorras? Kindlasti näeme konkurentsi süvenemises positiivset mõju. Olukorras, kus Leedu rahvuslik lennukompanii on kaardilt tõrjutud ning Lätis süvenevad segadused lennundusäri ümber, on Estonian Airi tulevikuvaade muutunud üha klaarimaks.
Selgus omandisuhtes, strateegiliste eesmärkide fikseerimine, rahvusvaheline koostöö koodijagamisel SASi ja KLMiga, uuenevast lennukipargist tulenevad võimalused sihtkohtade ja lennugraafiku tihendamise näol on muutnud Estonian Airi Balti riikide üheks elujõulisemaks lennufirmaks.
Oleme vältinud suuri ja kõlavaid lubadusi ning meie valitud konservatiivsem joon on osutunud pikemas ajakavas igati tõhusaks.
Estonian Air lähtub oma tegevuses Eesti turu vajadustest ja selle fookuses on omakorda tööreisija, kellele pakume võimalust lennata otse või ühe ümberistumisega kõikidesse Euroopa suurematesse ärilinnadesse. Vaatamata suurenevale konkurentsile ja turul toimunud muutustele on meiega töö eesmärgil lendavate reisijate hulk jäänud samaks, küll on toimuv mõnevõrra mõjutanud puhkuse eesmärgil reisivaid kliente, kes on reeglina ka hinnatundlikumad.
Võimalust lennata Tallinnast kõigisse olulisematesse Euroopa ärikeskustesse ja tagasi ühe päeva jooksul näeb ette ka hiljuti ametisse astunud valitsuse koalitsioonileping. Lennuühendusest on kujunenud äritegevuse üks olulisemaid eeldusi ning rahvusliku lennufirma roll on toestada Eesti majanduskeskkonda.
Julgen väita, et mida aeg edasi, seda enam laguneb müüt lennuühenduste ja -tiheduse ebapiisavusest. Oleme kahekordistanud nii Brüsseli kui ka Londoni lendude hulka ning suurendanud Moskva ja Amsterdami lennusagedust vastavalt viiele ja seitsmele päevale nädalas.
Sama oluline kui tööreisija on meile teenuse kvaliteeti hindav eestimaalasest puhkusereisija. Oleme pikendanud hooajaliste lendude perioode ning sarnaselt eelmiste suvedega saab nüüd taas lennata Tallinnast Nice'i, Milanosse, Barcelonasse, Berliini ja Pariisi.
Lisaks oleme koostöös omavalitsustega aktiivselt tegutsenud Lõuna-Eesti klientide reisimugavuse tõstmise eesmärgil. Vaid mõned nädalad tagasi alustas Tartu-Tallinna liin, mis võimaldab Lõuna-Eesti elanikel jõuda ühe päeva sees kohtumisele mõnes Euroopa suurlinnas ja hilisõhtuks tagasi koju.
Tallinna on saabunud ja siin uusi sihtkohti avanud kümned lennufirmad, kuid sel aastal oma 20. sünnipäeva tähistav Estonian Air on ainus, kes on kahe kümnendi jooksul püsima jäänud.
Kuigi oleme riigifirmadest ainus täiesti vabal turul ja konkurentsitingimustes tegutsev ettevõte, pole me lähtunud ainult kitsastest ärihuvidest, vaid hoidnud kõigi olude ja võimaluste kiuste Eesti inimestele ühendused Euroopaga lahti.
Aken on tõepoolest praegu rohkem avatud kui kunagi varem ning lennureisijad on seda märganud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele