Eile New Yorgi börsile tulnud LinkedIn aktsia lendas päevaga üles 45 dollariselt IPO hinnalt 94,25 dollarini ehk 109 protsenti. See tõstis tööalase sotsiaalvõrgustiku turuväärtuse ligi 9 miljardi dollarini ning on tõstatanud õigustatud küsimuse: kui kallis on sel juhul Facebook?
Üheksa miljardi dollarise turuvääruse juures kaupleb LinkedIni aktsia 584 kordse möödunud aasta kasumi ja 37 kordse käibe juures, kirjutab New York Times.
Kuna tegemist on parima USA firma börsidebüüdiga pärast 2006. aastat räägitakse õigustatult uuest IT börsibuumist, mis peaks kiiremas korras aitama börsile tuua ka teised veebifirmad nagu Facebook, Groupon, LivingSocial, Twitter jt.
Kõige enam oodatakse turule loomulikult Facebooki, mis praeguste plaanide kohaselt on seadnud enda börsidebüüdiks 2012. aasta aprilli.
Võrreldes 2011. aasta jaanuari algusega, mil Goldman Sachs sai koos oma partneritega 500 miljoni dollari eest protsendi Facebookist, võib Facebooki väärtus olla tänaseks kahekordistunud.See tähendab, et 650 miljonit inimest hõlmava sotsiaalvõrgustiku turuväärtus võib olla juba 100 miljardit dollarit.
Seda kinnitab ka suhtarvude võrdlemine eile endale ametliku hinnalipiku külge saanud LinkedIniga., On ju Facebook on LinkedInist oma 2 miljardi dollarise aastakäibe ja 600 miljoni dollarise kasumiga laias laastus kümme korda suurem.
Ehk siis võib olla Facebook teinud juba praeguseks tuule alla nt. McDonald’sile (turuväärtus 85,6 miljardit dollarit) ja astub kannale kütusehiid ConocoPhillips`ile.
Seotud lood
Just sotsiaalvõrgustike turuväärtused on täna muude tehnoloogia valdkonna firmadega võrreldes kordades suuremad, kinnitas internetiärimees Jüri Kaljundi.
Ehkki LinkedIn on tegelikult niššitoode, on firma täiesti tõsine tegija ning tal on võimalus börsil läbi lüüa, ütles riigikogu liige, ASi Rate Solutions looja Andrei Korobeinik.
Kätte on jõudnud aeg, kus investorite huvi on nii suureks läinud, et veebiettevõtteid viiakse üksteise järel börsile, rääkis riskikapitalist Allan Martinson.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.