Ravimitootjate Liidu PR-nõustajatel oli plaan tekitada Facebooki konto, et propageerida käsimüügiravimite vabamüüki lubamist. Liidu nõustaja Aive Hiiepuu kinnitusel on sellest ideest loobutud.
Tänane Äripäev kirjutab ravimitootjate liidu meediaplaanist, mille eesmärk oli mõjutada avalikkust toetama käsimüügiravimite lubamist vabale turule. Kampaania maksumus on suurusjärgus 9000 eurot, millest 6500 eurot läheb kommunikatsioonifirmale LH Concept, mille juht ja üks omanikke on Aive Hiiepuu.
Intervjuu Aive Hiiepuuga.
Nagu ma aru saan, siis teisipäevane üritus oli meediakampaania avalöök. Mis edasi plaanis on? Ei, see oli meediaseminar lihtsalt, mille me korraldasime uuringu tutvustuseks. Nagu ikka uuringuid tutvustatakse avalikkusele.
Kuidas Te seda teemat tahate üleval hoida? Mis mõttes? Me tutvustasime lihtsalt uuringut ja mina olen selle uuringututvustuse läbiviija. Ravimitootjate Liit ilmselt oskaks täpsemalt öelda, mis neil edasi plaanis on. Mina tegin igapäevast tööd, aitasin gateringi ja ruumi kinni panna, kutsusin inimesed. Nagu ikka.
Et Te rohkem selle teemaga ei tegele?Ma ei tea, kui minult teenust tellitakse, siis ma tegelen. Aga praegu oli see selline ühekordne projekt. Ma ei ole enne nendega koostööd teinud. Kui tellivad, siis tegelen. Mina olen ju ainult teenuse osutaja, mitte liidu inimene.
Meieni on jõudnud teie meediaplaan, mille järgi teil on veel plaanis paari arvamusartikli pakkumine maalehtedele, Facebooki konto loomine. Ei, see Facebooki konto loomine enam ei ole plaanis. See, mis teil ilmselt käes on, on esimene koosoleku memo, kus me saime erinevate osapooltega kokku ja panime paika, et mida võiks teha.Selle ürituse esitlusega on asi ühelpool ja teema on ju selline, millest kõik niikuinii ise kirjutavad. Siin ei ole üldse vaja midagi ärgitadagi.Oluline on, et kõik osapooled saaksid oma arvamuse välja öelda ja tehtaks kõige õiglasem ja parem otsus. Ega meie huvi ei ole siin asja rohkem suunata. Võib-olla teistel on huvi, aga mina olen siin ühekordne seminari korraldaja. See memo sai kirja pandud erinevate osapoolte arvamusi kirja pannes. See on normaalne igapäevane kommunikatsiooniinimeste töö. Seal ei ole nüüd küll midagi erakorralist. Kõikidel ettevõtetel on oma meediaplaanid ja organisatsiooni kommunikatsioonijuhid, kes neid hoiavad.
Seal meediaplaanis, mis meieni jõudis, on kirjas, et Teile on ka boonused – 15% erinevate...See on tulemustasu põhimõttel, alati eraldi kokkulepe teenust tellides. See on väga paljude teenuse osutajate - ka advokaatide - kokkulepe kliendiga, kas klient tahab maksta töötasu ühekordselt, on see kuupõhine fee, tulemustasu põhine - nii nagu kokku lepitakse.
Teil on siis selline ühekordne...Aga seda võite ravimitootjate liidust küsida. Minu leping nendega on konfidentsiaalne ja mina ei kommenteeri seda, mida nemad on minuga kokku leppinud. See ei ole selline teema, mida peaks kolmandatele osapooltele kommenteerima.See on kahe osapoole kokkulepe ja kui see on teie kätte sattunud, siis on see kellegi pahatahtlik tegevus ja mina seda küll ei kommenteeriks. Ma olen selline väike inimene - ürituste korraldaja -, et siit mingit mastaapset sõjaplaani küll ei tasu tagant otsida.
Pressiteates, mis tol päeval välja läks, oli sees kõigi esinejate sõnum, aga keda ei olnud, oli sotsiaalminister, kes oma ettekandes ei toetanud ravimitootjaid. Miks tema sealt välja jäi?Mina koostasin pressiteate lähtuvalt ettekannetest, mis minul olid. Sotsiaalministril ei olnud valmistatud ettekannet, ilmselt seepärast. Aga sotsiaalministeerium võib alati ju enda sõnumi välja saata või kuna see oli avalik üritus, siis võis ju selle sõnumi sealt alati kirja panna. Me kindlasti ei püüdnud seda sõnumit varjata, kui me kutsume ajakirjanikud üritusele, kus ta esineb. Siin ei ole nüüd küll mingit pahatahtlikku toimetamist.
Autor: Kadri Bank, Aivar Hundimägi
Seotud lood
Täna käima lükatud käsimüügiravimite poodidesse müügile lubamise meediakampaania avaüritusel läks kirglikuks vaidluseks konkurentsiameti peadirektor Märt Otsa ja Apteekrite liidu peaproviisor Kaidi Sarve vahel.
Tallinna Ülikooli Kommunikatsiooni Instituudi direktori Kaja Tampere sõnul peab suhtekorraldaja mängima ausat mängu ning rääkima ka negatiivsetest asjadest ning teenima avalikkuse huve.
Eelmisel nädalal tõstatunud käsimüügiravimite kauplustesse lubamise teema käivitas apteegikettide ja ravimitootjate vahel 36 miljoni euro nimel PR-sõja.
Suhtekorraldusbüroo PR Partner juht ja omanik ning Tartu Ülikooli kriisikommunikatsiooni lektor Ilona Leib ütles Äripäeva reedest kaanelugu kommenteerides, et suhtekorraldajaid ja ajakirjanikke ei ole mõtet vastandada.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.