Suhtekorraldusbüroo PR Partner juht ja omanik ning Tartu Ülikooli kriisikommunikatsiooni lektor Ilona Leib ütles Äripäeva reedest kaanelugu kommenteerides, et suhtekorraldajaid ja ajakirjanikke ei ole mõtet vastandada.
„Professionaliseerumine kasvab kõigis eluvaldkondades. Nii, nagu enamik meist ei paranda ise kingi ega tee ise lepinguid, nii nähakse professionaalses kommunikatsiooni korraldamises võimalust oma ideid ja seisukohti paremini tutvustada,“ rääkis Leib. „Suhtekorraldajaid ja ajakirjanikke ei ole mõtet vastandada. Suhtekorraldusfirmad aitavad klientidel paremini esitada teemasid ja probleeme - valikud teevad toimetused.“
Äripäev kirjutas, kuidas ravimitootjad tellisid arvamusküsitluse teemal, kas käsimüügiravimid peaksid jõudma müüki apteekidest väljapoole, ning esitlesid seda eelmisel nädalal ajakirjanikele, et muuta teema avalikkuse kõneaineks.
Leib ütles, et mistahes uuringu tellimine uuringufirmalt on hea alusmaterjal, millest töös ja otsustes lähtuda. „Uuringu tellimises ja tutvustamises ei maksa näha probleemi. Ohtu tuleks näha pigem suurt hulka inimesi mõjutava info varjamises.“
PR-töö, mis toimub avalikult - nagu pressiteated, kommentaarid, pressikonverentsid jne - on toimetuste seisukohalt hõlpsalt jälgitav ja kontrollitav, märkis ta. „Suhtekorraldajatele lisaks on palju teisi mõjustajaid, kes juhivad tervete teemade käsitlemist nii meedias kui ka poliitikas - sellise mõjustamistegevuse jälgimine ja äratundmine on oluliselt keerukam."
Seotud lood
ERRi ajakirjanduseetika nõunik Tarmu Tammerki hinnangul oli Äripäeva reedene artikkel suhtekorralduslikest võtetest igati asjakohane.
Päevakajaline ajakirjandus peegeldab tihti sündmuseid, mis on suhtekorraldajate poolt hoolikalt ette valmistatud ning mida on lihtne kiiresti uudiseks või fotoreportaažiks vormida.
Ravimitootjate Liidu PR-nõustajatel oli plaan tekitada Facebooki konto, et propageerida käsimüügiravimite vabamüüki lubamist. Liidu nõustaja Aive Hiiepuu kinnitusel on sellest ideest loobutud.
Tallinna Ülikooli Kommunikatsiooni Instituudi direktori Kaja Tampere sõnul peab suhtekorraldaja mängima ausat mängu ning rääkima ka negatiivsetest asjadest ning teenima avalikkuse huve.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.