• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 225−0,32%39 035,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,29
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 225−0,32%39 035,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,29
  • 04.11.11, 05:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PR-lavastused

Eelmisel nädalal tõstatunud käsimüügiravimite kauplustesse lubamise teema käivitas apteegikettide ja ravimitootjate vahel 36 miljoni euro nimel PR-sõja.
Äripäev näitas tänases kaaneloos, kuidas kaks huvigruppi üritavad suhtekorraldajate abil avalikkust mõjutada.
Sel nädalal alustasid ravimituru kaks osapoolt – ravimitootjate liit ning apteekrid – korraga oma meediakampaaniaid, mille sõnumid teineteisele vastandusid. Ravimitootjate liit esitles meediale Turu-uuringute ASilt tellitud uuringut teemal, kas Eesti inimesed sooviksid käsimüügiravimeid osta poest. Apteekrite kaks erialaliitu aga käivitasid kampaania, mis julgustab inimesi apteekrilt enam nõu küsima.
Tänane Äripäeva luubilugu asetas rambivalgusesse aga kahe osapoole „hallid kardinalid“ -  tootjaid ja apteekreid nõustanud suhtekorraldajad – näidates, milliseid nippe nad kasutavad, et meedia tähelepanu oma kliendile saada.
Ravimitootjate liit palkas endale nõustajaks kommunikatsioonibüroo LH Concept juhi Aive Hiiepuu, kellega koostöös mõeldi välja plaan meediatähelepanu saamiseks. Ühiskondliku debati tekitamiseks kasutati klassikalist PR-nippi – telliti uuring, mille tulemusi esitleti sel teisipäeval ning üritusele kutsuti ka ajakirjanikud.
Tulemuste esitlusel lasti käiku teine suhtekorralduslik võte: anti sõna ravimitootjaid toetavate huvigruppide esindajatele nagu vaba turu eest seisvale konkurentsiameti juht Märt Otsalt ja kaupmeeste liidu juht Kati Kusminile. Toetava spontaanse sõnavõtuga esines ka riigikogu sotsiaalkomisjoni juht Margus Tsahkna. Esines ka teema suhtes skeptiline sotsiaalminister Hanno Pevkur, kuid tema arvamus ei jõudnud näiteks pressiteatesse, mis esitluse toimumise ajal välja saadeti.
Esialgses meediaplaanis, mis on ka Äripäeva käsutuses, oli kavas teisigi tegevusi, kuidas teemat kõneainena meedias hoida. Näiteks pidid ilmuma arvamusartiklid nii üleriigilistes kui maakondlikes päevalehtedes ning Facebooki pidi loodama ravimimüüki poes pooldavate inimeste toetusgrupp. Hiiepuu ütles aga Äripäevale, et ravimitootjad tellisid temalt siiski vaid tulemuste esitlemise korraldamise.
Apteekrid vastasid samal päeval alanud oma kampaaniaga, mille käigus julgustatakse nii apteekides jagatavates brošüürides kui ka raadio- ja telereklaamides apteekriga rohkem nõu pidama ning mitte pelgama, kui apteeker varasemast enam kliendi terviseseisundi kohta nõu küsib. Kuupäevaline kokkulangevus Ravimitootjate Liidu pressiüritusega oli Apteekide Ühenduse juhi Kadri Tammepuu sõnul siiski vaid kokkusattumus.
Ka apteekrid tõid esile oma toetaja, märkides ära, et nende kampaania on heaks kiitnud sotsiaalministeerium.
Apteekide Ühenduse ja Apteekrite Liidu kampaania nõustajaks oli META Advisory Groupi partner Ott Lumi, kes aitas mõelda välja kampaania sõnumid. Tema sõnul on apteekritel lähinädalatel kavas meedias rääkida apteekri rollist ja avaldada ka mõningate uuringute tulemused.
„Meil ei ole kuupäevalist meediaplaani, me oleme läbi arutanud mõningaid tegevussuundi, mida võiks silmas pidada. Eks me üritame neid asju jõudumööda teha,“ ütles ta.
Lumi kasutas näiteks Äripäevaga suheldes PR nippi, saates meie ajakirjanikule viite artiklile, kus Soome sotsiaal- ja tervishoiuminister Paula Risikko arvas, et käsimüügiravimid peaksid jääma müügile ikka apteekidesse.
Ravimituru maht Eestis oli 2010. aastal 194 mln eurot. Ravimimüügikäibest lõviosa ehk 143 mln eurot moodustavad soodustusega retseptiravimid, 36 mln eurot käsimüügiravimid. See ongi osa mille ümber keerleb praegune debatt.
Autor: Kadri Bank, Aivar Hundimägi

Seotud lood

Uudised
  • 05.11.11, 13:25
Fotod PRi tööriistana
Päevakajaline ajakirjandus peegeldab tihti sündmuseid, mis on suhtekorraldajate poolt hoolikalt ette valmistatud ning mida on lihtne kiiresti uudiseks või fotoreportaažiks vormida.
Uudised
  • 04.11.11, 13:02
Kaja Tampere: suhtekorraldaja huvid peavad teenima avalikkuse huve
Tallinna Ülikooli Kommunikatsiooni Instituudi direktori Kaja Tampere sõnul peab suhtekorraldaja mängima ausat mängu ning rääkima ka negatiivsetest asjadest ning teenima avalikkuse huve.
Uudised
  • 06.11.11, 11:44
Ajakirjanduseetika nõunik peab PR-teema tõstatamist asjakohaseks
ERRi ajakirjanduseetika nõunik Tarmu Tammerki hinnangul oli Äripäeva reedene artikkel suhtekorralduslikest võtetest igati asjakohane.
Uudised
  • 04.11.11, 07:12
Ravimitootjad plaanisid meeleavaldust Facebookis
Ravimitootjate Liidu PR-nõustajatel oli plaan tekitada Facebooki konto, et propageerida käsimüügiravimite vabamüüki lubamist. Liidu nõustaja Aive Hiiepuu kinnitusel on sellest ideest loobutud.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele