Mitu dokumenti näitab, et Reformierakonna juhid on erakonna valimiskampaania kulude kohta valetanud, näidates neid tegelikkusest väiksemana.
Valeinfot sisaldavad aruanded allkirjastas praegune justiitsminister Kristen Michal, kes oli aastaid Reformierakonna peasekretär.
Kampaaniakulutuste peitmiseks kasutati osaühingut Fidenter, mille omanikuks on märgitud Šveitsi privaatpanga konto. Kuigi Fidenter on osutanud Reformierakonnale aastatel 2008–2010 teenuseid üle 9 miljoni krooni, pole erakond valimiskampaania kulude aruannetes Fidenterilt ostetud teenuseid kajastanud. Fidenterile on erakond maksnud ka 2011. aastal, kuid täpseid summasid pole avalikustatud.
Näiteks 2009. aastal oli Reformierakonna kahe valimiskampaania kulu üle 17 miljoni krooni. Samal aastal oli Fidenteri müügitulu üle 7 miljoni krooni. Ettevõtte ainus klient oli Reformierakond ja seetõttu oleks pidanud ka Fidenterile makstud summad vähemalt osaliselt kajastuma erakonna valimiskulude aruandes.
Fidenteri juhi Remo Tiigiranna ja Reformierakonna kinnitusel on Fidenter tegelenud erakonna väljannete kirjastamisega. Need väljaanded on olnud aga osa Reformierakonna valimiskampaaniatest. Näiteks on tutvustatud nendes väljaannetes erakonna valimisprogrammi ja kandidaate. Lisaks omandas Fidenter 2010. aasta kevadel neli Reformierakonna kaubamärki ja tasus vajalikud riigilõivud.
Reformierakonna valimiskampaaniate tegelike kulude varjamisest kirjutab tänane Äripäev.
Seotud lood
Reformierakonna ja Äripäeva kohtuvaidluses jõudis kohtunik järeldusele, et Äripäeva ajakirjanikud käitusid Reformierakonna ja Fidenteri koostööd kajastades heauskselt ning eetiliselt. Reformierakond üritas oma tegevusega aga ajakirjanikke eksitada.
Reformierakonna väljaandeid kirjastanud Remo Tiigiranna OÜ Fidenter kajastas majandusaasta aruandes erakonna vastu seatud nõuet, mida ei eksisteeri ja mille tühisusest olid pooled teadlikud enne aruannete kinnitamist.
Keskerakonda kuuluvad riigikogu liikmed Lauri Laasi ja Aadu Must palusid prokuratuuril uurida Reformierakonna ja OÜ Fidenteri suhteid, kuid prokuratuuri hinnangul ei sisaldanud teade kuriteo tunnuseid ning menetlust ei alustatud.
Reformierakond korraldas suurkogu asemel hoopis suvise vahupeo, et hoida parteiliikmeid häguses seebivees, kirjutab ajakirjanik Katariina Krjutškova.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele