Tallinna Sadam plaanib rajada olemasoleva kruiisikai kõrvale kümne miljoni euro eest veel ühe ja praegusest suurema, kuna kruiisituristide arv kasvab.
"Kogu turg kasvab ja kõik Läänemere äärsed sihtkohad teevad koostööd selle nimel," sõnas Tallinna Sadama reisi- ja kruiisilaevanduse valdkonna ärisuunajuht Sirle Arro. "Aga miks nad Tallinnasse tahavad tulla - esiteks on meie geograafiline asukoht hea, sest me oleme ühe öö kaugusel Peterburist, mis on kruiisireiside põhiline sihtkoht. Ja teiseks meie ilus linn," viitas ta Tallinna vanalinnale.
Arro sõnul on Tallinna plussiks asjaolu, et linn on kergesti haaratav ja ka see, et turistid tihti ei tea Tallinnast midagi ning üllatuvad positiivselt.
Tallinnal on olemas vajalik taristu kruiisilaevade teenindamiseks, ent ilmselt ei hakka suurem osa kruiise algama siit ka lähitulevikus ehk Tallinn jääb päevaseks vahepeatuseks. Põhjuseks see, et kruiisituristide turg jääb pigem Inglismaale, Saksamaale ja Lõuna-Euroopasse ja selle haaravad endale Saksamaa ning Taani. Tallinna lennujaamast pole piisavalt liinilendusid, et kruiisituriste siia laevadele lennutada.
Kui sel aastal ootab Tallinna Sadam kruiisituristide arvukuseks 435 000, kes saabuvad siia 294 laevaga, siis järgmisel aastal peaks külastajaid tulema 490 000 320 laeval.
Uus 420 meetri pikkune kruiisikai ehitatakse Vanasadamasse olemasoleva kai kõrvale ja peaks esialgsete plaanide kohaselt valmima järgmise aasta sügiseks.
Seotud lood
Esmaspäeval oli seni selle hooaja kõige reisijaterohkem päev, kui Tallinna Sadamat läbis 5 kruiisilaeva 8775 reisijaga. Veelgi rohkem kruiisituriste ootab Tallinna Sadama ärisuuna juht Sirle Arro siia aga 8.augustil.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.