• OMX Baltic1,08%297,15
  • OMX Riga−1%855,31
  • OMX Tallinn−0,02%1 942,63
  • OMX Vilnius1,52%1 147,83
  • S&P 500−3,46%5 268,05
  • DOW 30−2,5%39 593,66
  • Nasdaq −4,31%16 387,31
  • FTSE 100−0,2%7 897,07
  • Nikkei 225−2,96%33 585,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,31
  • OMX Baltic1,08%297,15
  • OMX Riga−1%855,31
  • OMX Tallinn−0,02%1 942,63
  • OMX Vilnius1,52%1 147,83
  • S&P 500−3,46%5 268,05
  • DOW 30−2,5%39 593,66
  • Nasdaq −4,31%16 387,31
  • FTSE 100−0,2%7 897,07
  • Nikkei 225−2,96%33 585,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,31
  • 11.10.12, 06:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Joakim Heleniusele ristmik nui neljaks

Joakim Heleniuse ja tema Soome äripartnerite veel kerkimata jaekaubanduspargile hädavajaliku Topi ristmiku rajamiseks Tallinna piirile Pärnu maanteele sõlmiti uus lepe - maksumaksja raha kulub rohkem kui algselt planeeritud.
Kui kevadisel Topi sõlme ehitushankel oli ehitushinna piirsummaks märgitud 9,6 miljonit eurot, siis uues kokkuleppes maanteeameti ja ärimeeste vahel seisab ehitusmaksumusena 12,5 miljonit eurot. Esimene ehitushange kukkus läbi, kuna kõik pakkumused ületasid piirsummat pea kahekordselt. Heleniuse ja tema äripartnerite OÜ Chester Universal maksab ristmiku ehitamisest kinni 1 miljoni, riigi õlule jääb seega umbes 11,5 miljonit, olenevalt uue ehitushanke tulemustest.
Helenius koos partneritega on tasunud eelmise, läbikukkunud lahenduse projekteerimise ja maksab kinni ka uue projekti, et viia ehituskulud madalamaks ja korraldada uus ehitushange. Kokku on Heleniuse seltskonna rahaline panus ristmiku rajamisse umbes 2 miljonit eurot. Tegemist on pretsedenditu koostööga, sest nii suurt summat pole ükski erafirma seni riiklikku teeprojekti panustanud. Muidu eelkõige kohaliku tähtsusega ristmik on aga Heleniusele selgelt hädavajalik, kuna pole ristmikku, pole ka jaekaubandusparki, mille rajamine Tallinna külje alla Sauele on Heleniuse ja tema partnerite äriplaan juba mitu aastat.
Maanteeamet tegutseb võimalikult kiiresti ja kavatseb uue ehitushankeni jõuda järgmise aasta alguses ning ehitustöödeni sama aasta suvel. Mõnevõrra üllatuslik on ühele äriprojektile hädavajaliku ristmiku muutumine riigile prioriteetseks teeprojektiks, kuid kirjalik kokkulepe ristmiku rajamiseks sõlmiti juba 2009. aastal.
Loe Topi ristmiku saagast pikemalt neljapäevasest Äripäevast.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele