• OMX Baltic−0,8%268,65
  • OMX Riga0,43%877,62
  • OMX Tallinn−0,34%1 717,19
  • OMX Vilnius−0,27%1 042,08
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,68%8 205,03
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,32
  • OMX Baltic−0,8%268,65
  • OMX Riga0,43%877,62
  • OMX Tallinn−0,34%1 717,19
  • OMX Vilnius−0,27%1 042,08
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,68%8 205,03
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,32
  • 08.06.12, 07:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helenius riigiga ummikus

Joakim Helenius koos äripartneritega on riigi kulul Tallinna piirile rajatava ristmiku projekteerimise eest maksnud miljon eurot, ent ehitushange äsja luhtus.
Heleniuse suurosalusega Trigon Capitalile ja Soome investoritele kuuluv OÜ Chester Universal kavandab Saue valda jaekaubandusparki, milleks on hädavajalik ristmiku rajamine Tallinna-Pärnu maantee algusse linna piirile. Ristmiku rajamine on aga takerdunud.
Kui hiljuti kirjutas Äripäev kütusefirma Olerexi näoga Väo liiklussõlmest, kus Olerex maksis kinni mastaapse sõlme ehitusprojekti, kuna tema tankla kerkib otse keset ringteega ristmikku, siis Heleniuse puhul on tegemist sarnase tehinguga. Heleniusele ja tema äripartneritele vajalik ristmik ehitatakse maksumaksja kulul, kuid selge erahuvi tõttu sõlmiti 2009. aastal majandusministeeriumi, maanteeameti ja Heleniuse seltskonna vahel koostöölepe, mis eeldab investeeringut ka viimastelt. Näiteks on Helenius koos teiste investoritega kinni maksnud ristmiku eel- ja ehitusprojekti. Ristmiku ehitamist on ette valmistatud ligi kolm aastat ja äsja luhtunud ehitushange on järjekordne piisk probleemide karikasse.
Heleniuse sõnul on takerdunud teeprojekt üks esimesi, kui mitte päris esimene, kus era- ja avalik sektor on teinud rahalist koostööd. "Ma usun jätkuvalt sellisesse koostöösse, aga muidugi on minu jaoks üsna frustreeriv, et üks esimesi selliseid koostöid on osutunud pettumuseks," märkis ta.
"Projektis tuleb teha olulisi muudatusi, et saada see asjakohasemaks ja kompaktsemaks," kommenteeris luhtunud ehitushanget vastutav maanteeamet. Ehitusprojekti, mis osutus praegusel kujul sobimatuks, hakkas 2009. aastal koostama AS K-Projekt. Maanteeametil K-Projekti vastu rahalisi pretensioone pole ja sama firma jätkab projekti korrigeerimist eelarvele sobivaks. "Projektlahendus ei ole muutunud kasutuks, see kuulub korrigeerimisele," sõnas K-Projekti omanik Rein Annusver. Põhjusena, miks projekt esimese hooga ebaõnnestus, tõi Annusver välja eelkõige ehitushindade märkimisväärse kasvu alates projekteerimise alustamisest.
Loe tupikusse sattunud ristmikuprojektist pikemalt tänasest Äripäevast.
 

Seotud lood

Uudised
  • 28.02.14, 12:39
Heleniuse suurprojekti ehitus algab 2015
 Trigon Capitali suurprojekt Gate Tallinn, mille arendus peatus puuduva ristmiku tõttu, on nüüd hoogu sisse saamas, ehitusega loodetakse alustada järgmisel aastal.
Uudised
  • 08.06.12, 07:16
Merko: "libahanked" tuleks pakkujatele hüvitada
Merko Ehituse juht Andres Trink tegi ettepaneku, et hankija maksaks hankel osalejale hüvitist, kui hange tühistatakse põhjusel, et kõik pakkumused ületavad hankija eelarvet.
Uudised
  • 08.06.12, 09:41
Vaata ehitajate pakkumusi Topi ristmiku rajamiseks
Riik on Topi ristmiku ehitamiseks ette näinud 9,6 miljonit eurot, kõik ehitusfirmade pakkumused hankel osutusid aga pea kaks korda kallimaks.
Arvamused
  • 08.06.12, 07:12
ÄP: Hangetesse eelarvepiir
Äripäev leiab, et hankijal tuleb avatult öelda, kui palju ollakse valmis töö eest maksma. Ja riigiasutustel võiks selline kompetents ka olla.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele