Soome pealinna piirkonda rajatakse suur elektriautode testipiirkond, kirjutab Helsingin Sanomat.
Kava kohaselt võetakse kasutusel kuskil 400 elektriautot ja laadimispunkte tehakse veel rohkemgi.
„Sel aastal saavad elektriautod Helsingi piirkonna elanikele nähtavaks,“ lubas testipiirkonna rajamise koordinaator Elias Pöyry.
Tehnoloogia ja innovatsiooni arengukeskus Tekes rahastab projekti 30 miljoni euroga ja tööministeerium ligi 10 miljoni euroga. Programmi pikkuseks on kavandatud mitmeid aastaid.
Novembri lõpus oli Soomes liiklusturvakeskuse andmetel 52 elektril töötavat sõiduautot ja mõnekümne võrra rohkem kaubaautosid. Aastaga on see arv kahekordistunud.
Siiski on elektriautod veel kallid, näiteks Peugeot’ väikeauto iOn maksab Soomes kõige vähem 41 000 eurot. Sama suur Peugeot 107 on 10 000 euro võrra odavam.
See-eest on nendega sõitmine odavam kui bensiinimootoriga. Helsingis oktoobrist peale elektriautoga taksot sõitnud Seppo Roswall on arvutanud, et tema Nissan Leaf kulutab saja kilomeetri sõitmiseks linnas elektrit 1,5 euro eest. „Elektriauto töötab taksona üsna hästi,“ tõdeb ta.
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.