Tallinna linn plaanib elanikelt küsida, kas nad toetavad tasuta ühistranspordile üleminekut alates järgmisest aastast. Selleks on vaja 20 miljonit eurot lisaraha.
Hinnanguliselt tähendaks tasuta ühistransporditeenuse osutamine ca 20 miljonit eurot lisaraha. Seda saab kompenseerida tuludest, mida annab Tallinna transpordiettevõtete TTTK ja TAKi liitmine ja ressursid, mis siiani kulusid Tallinna kanalisatsiooni ja veevärgi väljaehitamisele.
Eenõu kohaselt viiakse küsitlus läbi 19.-25. märtsini 2012, teatas Raepress.
Linnapea Edgar Savisaare sõnul lööks tasuta sõidu pakkumine ühissõidukis kolm kärbest ühe hoobiga. "Esiteks vähendab autostumist, liiklusummikuid ja ka liiklusõnnetusi, teed kuluksid vähem ja mis kõige tähtsam – tasuta sõit suurendaks majanduslikult raskes olukorras olevate perede juurdepääsu ühistranspordile," põhjendas ta.
Viimaste aastate liiklusloenduste analüüs on näidanud, et aasta keskmine ööpäevase liiklussageduse muutus on kesklinna piiril jätkuvas tõusutrendis alates 2009. aastast. See omakorda avaldab negatiivset mõju elukeskkonnale, tekitades müra, vibratsiooni, CO2 heited ja ummikute tõttu liiklejaile ajakulu.
Suurem osa õhusaastest tekitatakse mootorsõidukite liiklusega. Tallinna liitumisel Euroopa Komisjoni algatusega "Linnapeade pakt" on Raepressi teatel võetud kohustus ühepoolselt vähendada CO2 heitkoguseid 2020. aastaks 20%. See tuleneks energiatõhususe suurenemisest 20% ja taastuvate energiaallikate osakaalu tõusust 20%ni üldises energiakogumis.
Eesmärgi saavutamiseks on vajadus mõjutada elanikkonda loobuma linna sees liikumisel erasõidukite kasutamisest ning kasutama valdavalt ühissõidukeid.
Seotud lood
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.