Kes on kokku puutunud Aasia aktsiaturgudega, võib olla märganud seda, et keset päeva tehakse mitme riigi börsidel lõuna ajal kauplemispaus, kuna maaklerid on kah inimesed ja tahavad einestada.
Hongkongis ei ole maaklerid ja restoranid rahul sellega, et börsimaakleritele tahetakse jätta vähem aega lõunasöögiks. Hongkongi börsimaaklerid, kes veel mullu said nautida maailma 20 suurema börsi seast pikimaid lõunapause, marssisid börsi ette ja protestisid lõunaaegse kauplemisseisaku kärpimise vastu. Li kärpis eelmisel aastal lõunast kauplemisseisakut kahelt tunnilt 1,5 tunnile. Hallipäised maaklerid ning noored ülikondades ja kampsunites naised hüüdsid: “Hongkongi börs on ebainimlik!” “Kõik Hongkongi maaklerid kannatavad,” ütles Lippo Securitises töötav Ruann Cheung. “Kui meie lõuna on lühem, ei suuda me kontsentreeruda pärastlõunasele kauplemisele.” Tema ja viis kollegi kogunesid protestiplakati alla, kus oli kirjas: “Te tahate, et me kaupleksime surnuks. Meie tahame, et te kõngeks, kui me kaupleme!” Kirjas börsile olid lühema lõunapausi vastuväideteks võimalikud terviseprobleemid, tööpuudus ja sotsiaalne ebastabiilsus.
Huvitav, et USAs ja Euroopas ei ole veel maaklerid nälga surnud. Austraalia, Korea ja India börsid lasevad maakleritel kaubelda, tegemata eraldi lõunapausi kauplemises. Ka USAs ja Euroopas ei ole veel maaklerid nälga surnud, kui börsil kauplemist lõunal käimiseks ei peatata. Ma ei mäleta vihaseid maaklereid Tallinna börsi ees plakatitega vehkimas ja lärmamas, kui Tallinna börs pikendas börsipäeva kahe tunni võrra. Ja selleks, et Eestis maaklerid saaksid lõunal käia, ei ole 1996. aastast saadik pandud päeval kauplemist kinni, et maaklerid saaksid ühel ajal söömas käia. Ometigi on vahetustega einestamas käidud. Kui vaadata Tallinna börsi käibeid, võiks börsi lahti hoida ehk kokku kaks tundi.
Seotud lood
Küberturvalisus peaks olema igaühe igapäevaelu lahutamatu osa. Olenemata sellest, kas oled eraisik, väikeettevõtja või suurfirma juht, mõjutab digitaalne maailm paratamatult kõiki, kes internetis toimetavad. Tele2 ärikliendi erilahenduste ja IT-teenuste juht Janek Jaago selgitab, miks on vähemalt esmane digikaitse hädavajalik igale kasutajale.