Advokaadibüroo Sorainen partneri ja regionaalse ühinemiste ja ülevõtmiste (M&A) valdkonna töörühma juhi Toomas Prangli sõnul oli eelmisel aastal kümnest suurimast M&A tehingust pooled seotud Eestiga. Selleks aastaks on raske ennustada turu jätkuvat kasvu.
Ettevõtete ühinemiste ja ülevõtmiste arv Baltimaades kasvas mullu pea veerandi võrra, samas tehingute väärtus suurenes 140%.
Advokaadibüroo Raidla Lejins & Norcous partneri Sven Papi sõnul oli mullu tehingute mahu poolest Eestis samuti väike kahenemine, samas näitasid tehingute väärtused mõningast kasvu.
Järgneb Advokaadibüroo SORAINEN partner ja regionaalse M&A töörühma juhi Toomas Prangli kommentaar:
„Kümnest suurimast 2011.aasta Baltikumi M&A tehingust olid tervenisti pooled seotud Eestiga. Eelmisel aastal kasvas M&A turul aktiivsus tervikuna ja eriti Eestis. Ühest küljest võib see olla seotud siinse makromajanduse kliima üldise tugevnemise ja investorite usalduse kasvuga Eesti vastu. Teisest küljest toimusid mitmed suuremad tehingud tänu Eesti emaettevõtete rahvusvahelise strateegia muutusele, kus otsustati näiteks mõned äriharud maha müüa.
Kuigi eelmise aasta lõpus olid M&A nõustajate käed-jalad tööd täis, on selleks aastaks siiski raske M&A turu jätkuvat kasvu ennustada. M&A ja muud suuremad tehingud on suuresti „kõhutunde“ küsimus ning keegi ei oska praegu ette näha, kas ja kui palju Euroopa finantskriisi jätkumine Eesti majandusele mõju avaldab. Optimistina võib öelda, et ka negatiivsed tuuled mujal Euroopas võivad olla Eestile kasulikud, sest riike kuhu julgelt investeerida on jääb aina vähemaks. Samas on Eesti oma avatud majanduspoliitikaga läbi ja lõhki seotud välisilmas toimuvaga.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtete ühinemiste ja ülevõtmiste (M&A) tehingutest tehti eelmisel aastal kõige suurem tehing Baltimaades Leedus, kümnest suuremast tehingust pooled olid tehtud Eestis.
Ettevõtete ühinemiste ja ülevõtmiste arv Baltimaades kasvas mullu pea veerandi võrra, samas tehingute väärtus suurenes 140%.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.