Merinvesti toodang läheb täielikult Euroopasse, firma kliendid on suurimad autotööstused: Audi, BMW, Volkswagen, Peugeot, Volvo, Opel jt.Meri rehkendab, et nende firmas toodetud detailid on oma 6 miljonil autol. "Päris paljud sõidavad meie vidinatega ringi, ilma et seda teavad," ütleb Meri.
Tihendeid ei müüda siiski mitte Merinvesti, vaid Saksa partneri Freudenbergi kaubamärgi alt. Sama firma on Merinvesti 20% omanik, ülejäänud 80% kuulub Enn Merile. Firma toodab Euroopa autotööstusele kummidetaile.
Meri sõnul jagunevad kummidetailid jagunevad laias laastus kaheks: membraanid, mida kasutatakse autode hüdrolaadijates ja pidurisüsteemides ning O-rõngad, mida kasutatakse kütuse sissepritsimissüsteemides ja kliimaseadmetes.
Meri ütleb, et kui arvudest rääkida, siis membraane toodeti mullu kokku 34 miljonit ja O-rõngaid 317 miljonit tükki.
Pakuti tehase rajamist
Ettevõtte algus on pikk jutt, ütleb Meri. "Freudenberg on maailma üks suurimaid kummitootjaid, neil on üle 30 000 töötaja ja käive on ca 7 miljardit euro. Aastaid tagasi nad otsustasid, et tahavad teha midagi Ida-Euroopas ja et Baltikum on hea nurk ning kõige õigem nurk on Eesti. Juhtkonnas tekkis küsimus, kas keegi tunneb kedagi, kes sellega tegeleks, ja keegi tundis mind. Siis küsiti minult, kas tahan kummitehase käivitada, ja seda ma tegingi. Aasta oli siis 1996," räägib Meri.
2010. aastal võttis Meri ettevõttest välja 256 000 eurot dividende. Tema sõnul pole dividende välja võetud mitte igal aastal, vaid aeg-ajalt. "Meie käive ja kasum on korralikult kasvanud. 2009. aastal kukkusid käive ja kasum, kuid meil vedas. Saime kriisiga hakkama ja pärast seda on numbrid surenenud," ütleb Meri.
Karjainstinktiga kaasa ei lähe