• OMX Baltic0,12%281,77
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn0,32%1 774,69
  • OMX Vilnius0,4%1 105,49
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,65%8 255,22
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,51
  • OMX Baltic0,12%281,77
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn0,32%1 774,69
  • OMX Vilnius0,4%1 105,49
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,65%8 255,22
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,51
  • 21.02.12, 05:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa automüük kiratseb jälle

Jaanuaris müüdi Euroopa Liidus märgatavalt vähem sõiduautosid kui mullu samal ajal. Enim vähenes müük Renault'l.
Võrreldes eelmise aasta jaanauriga müüdi Euroopas 7,1 protsenti vähem autosid, arvuliselt 968 769 eksemplari, vahendab auto24.ee väljaannet Automobil Produktion.
Eriti suur on kukkumine olnud Portugalis, kus müüdi vaid pool eelmise aasta jaanuari mahust. Samas on kukkumine ka teistel turgudel olnud päris valus: Prantsusmaal on müük vähenenud 20,7% ja Itaalias 16,9%.
Samas on Saksamaa 0,4% suuruse miinusega ja Suurbritannia eelmise aastaga samale tasemele jäänud tulemuse valguses pääsenud veel küllaltki kergelt.
Mõnel turul on näha olnud ka läbimüükide kasvu, näiteks Hispaanias suurenes müük jaanuaris 2,5% ning Rumeenias lausa 86,4%.
Tootjatest suutis veidi plussi jääda Volkswagen (+0,7%) ning Daimler (+4,6%).  Šampust oli põhjust avada aga Hyundail (+17,9%), Kial (+30,6%) ning Jaguaril (+39,2%).
Suurima kukkumise tegi Renault, kes kaotas läbimüügist veerandi. Suurtest tegijatest pidi tõdema 6,2% suurust tagasiminekut ka BMW.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele