Maailma suurim konteinervedude firma A.P. Moeller-Maersk teenis taas aastakahjumi, mille tõid madalamad prahtimishinnad ja aeglustuv turukasv.
Maerski konteinerdivisjoni aastakahjumiks kujunes 2,88 miljardit Taani krooni ehk 521 mln dollarit võrreldes 2010. aasta 14,9 miljardi Taani kroonise kasumiga.
Kahjum ületas isegi analüütikute prognoositut. Analüütikud ootasid 2,28 miljardi Taani kroonist kahjumit.
Ettevõte hoiatas, et ka 2012. aastal tuleb konteinervedude tulemus negatiivne, kuna ülepakkumine jätkab turu rõhumist.
Üleilmsed prahtimishinnad on kukkunud, kuna konteinerlaevandus on ehitanud üleliia palju laevu, oodates majanduse paranemist, mis põhjustab ülepakkumise. Sel aastal peaks konteinervedude nõudlus kasvama kuni 4 protsenti võrreldes mulluse 7protsendise kasvuga. Maerskile kõige olulisema liini Aasiast Euroopasse kasv tuleb maailma keskmisest aeglasem. Ka naftadivisjoni kasum peaks kahanema, prognoosis ettevõte.
Maersk teatas, et nad võivad tõsta Aasia-Euroopa kaubanduses prahtimishindu.
Emaettevõtte Maerski puhaskasum kahanes 26,5 miljardilt Taani kroonilt 15,2 miljardile. Analüütikud ootasid 14,8 miljardi Taani kroonist kasumit. Käive kasvas 2,3 protsenti, 323 miljardile Taani kroonile.
Moeller-Maerski aktsia hind langes täna 3,3 protsenti, 44 000 Taani kroonile. Aastaga on aktsia hind langenud 14,7 protsenti.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.