• OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 225−0,3%38 359,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,06
  • OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 225−0,3%38 359,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,06
  • 29.02.12, 05:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigikontroll: viletsam kvaliteet kõrgema hinnaga

Vähene konkurents ning nõrk järelevalve on riigikontrolli hinnangul riigimaanteede puuduliku hoolduse peapõhjused.
Riigikontroll hindas auditiga "Teehooldetööd ja järelevalve nende üle" hoolduse kvaliteeti ja hoolduse säästlikkust.
Auditis leitakse, et konkurents riigimaanteede hoolduses on pidevalt nõrgenenud ning sellele on kaasa aidanud ka maanteeamet. Pooltel maanteeameti korraldatud hangetel on hooldusleping sõlmitud ainsa pakkumise alusel ning uusi tulijaid on teinekord ka otsitud põhjustel kõrvale lükanud.
"Uute tulijate puhul otsitakse luubiga igasuguseid vigu," rääkis riigikontrolli tulemusauditi osakonna peakontrolör Tarmo Olgo.
Ta tõi halva näitena Viljandi maakonna teede hoolduse hanke, millel ei kvalifitseerunud odavaim pakkuja. Destia Eesti pakkumuses olid andmed kahe seadme kohta esitatud valel leheküljel ning selle tulemusel läkski hange 900 000 eurot kallimaks.
Soome riigiettevõtte Destia on praeguseks oma Eesti tütarfirma aktiivse äritegevuse lõpetanud.
Riigikontroll leidis auditis veel, et riigi kulud teede hooldusele on kasvanud põhjendamatult palju. Eraettevõtetega sõlmitud hooldelepingutes on teehooldekulud aastatel 2006-2010 olnud keskmiselt 8% võrra suuremad, kui see hinnaindeksist lähtuvalt objektiivselt põhjendatud oleks.
"Riik on saanud teehoolduses viletsamat kvaliteeti ja kõrgemat hinda," ütles peakontrolör Olgo kokkuvõtvalt. 
Mis sai Destiale takistuseks Keila piirkonnas ja kas Ida-Virumaal teid hooldava Lemminkäinen Eesti juht Sven Pertens nõustub riigikontrolli hinnanguga, loe tänasest Äripäevast.

Seotud lood

Uudised
  • 21.12.24, 09:00
Vilepuhuja kaitse seaduse segadus langeb ettevõtja õlule
Uuel aastal jõustuv vilepuhuja kaitse seadus hakkab töötajaid, aktsionäre ja kliente ettevõtte väärkäitumisel kaitsma, kuid siiani valitseb segadus teavituste sisuga ning valesti teavitamisel võib rikkuda ärisaladust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele