• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,35%34 377,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,35%34 377,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 01.03.12, 14:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aivo Pärn: meedia teeb kangelasi ja kustutab ära ka

Muidugi kujundab või veel õigem on öelda, et meedia õhutab kaasa ettevõtjate ja poliitikute maine kujundamisele, ütles Tartu ettevõtja Aivo Pärn.
Pärna hinnangul pingutab meedia sageli õhutamisega üle. „Kui rull (inimese või ettevõtte mainekuvand ajakirjanduses – toim) hakkab veerema kuhugi poole, ükskõik kas positiivsuse või negatiivsuse poole, siis sinnapoole ta ka läheb ja seda ei peata enam miski,“ lausus Pärn. „Ajakirjanik teeb oma tööd ja teinekord teeb ta võib-olla ka tahtmatult inimesele liiga või suisa karuteene. Ajakirjanik nopib välja selle, mis müüb, ja inimesed loevad sageli vaid pealkirja, mis on kõmuline.“
Pärna sõnul on meedia suurim viga see, et meedia kipub ise kohut mõistma. Ühe näitena toob ta Andrus Veerpalu dopingujuhtumi. „Veerpalu oli ajakirjanduse poolt süüdi mõistetud juba enne, kui B-proov avati, ja tegelikult pole vaidlus praegugi veel lõppenud,“ rääkis Pärn. „Ise tegime endale kangelase ja ise kustutame ära ka.“
Pärn heitis ajakirjandusele ette, et liiga sageli on lugeda artikleid, kus pole mõlemat poolt ära kuulatud. „Demokraatliku ajakirjanduse tava on see, et sa kuulad mõlemad pooled ära ja paned kirja mõlema poole kommentaari,“ sõnas ta. „Üheks probleemiks, miks ei kuulata ära, on see, et ajakirjanik ei saa allikat kiiresti kätte. Aga teinekord seda ka kuritarvitatakse – ei tahagi nagu väga kätte saada. Või kui inimene ei saa ajakirjanikuga kohe rääkida, siis öeldakse, et näe, ta ei suhtle meediaga.“
Äripäev küsis täna, kas meedia kujundab poliitikute ja ettevõtjate mainet? Päevaküsimuse ajendiks on see, et mitmed tuntud ettevõtjad on niimoodi väitnud. Viimati tegi seda Merko suuromanik Toomas Annus, kes eile Harju maakohtus kõnet pidas ütles, et ajakirjandus on hävitanud tema ja ta firma maine.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele