• OMX Baltic0,35%282,42
  • OMX Riga−0,5%869,77
  • OMX Tallinn0,61%1 779,89
  • OMX Vilnius0,48%1 106,44
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,72%8 261
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,95
  • OMX Baltic0,35%282,42
  • OMX Riga−0,5%869,77
  • OMX Tallinn0,61%1 779,89
  • OMX Vilnius0,48%1 106,44
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,72%8 261
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,95
  • 01.03.12, 12:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vink: inimese maine sõltub inimesest endast

Inimese või ettevõtte maine saab alguse ikka temast endast ja see on peeglisse vaatamise koht, vastas ASi Nordecon juhatuse esimees Jaano Vink küsimusele, kas meedia kujundab poliitikute ja ettevõtjate mainet.
Vingi sõnul pole päris õige öelda, et meedia üksi kujundab mainet. „Igaühe maine alged on ikkagi igas objektis või subjektis endas ja maine kujunemine saab alguse sealt,“ rõhutas Vink. „Meedia lihtsalt peegeldab mainet ja meedia võib mingit pilti võimendada või mitte.“
Vink tõi näite, et kui keegi persoon on oma tegevustes korrektne, täpne ja aus, siis on meedial väga raske peegeldada midagi, mida selles inimeses ei ole. „Ja vastupidi – kui keegi on väga vastuoluline ja edastab erinevaid sõnumeid, mis sageli on üksteisele vastukäivad või suisa valed, siis sellest kujuneb ka meediapeegeldus.“
Vink möönis, et ühel hetkel võib meedias peegelduv maine kuvand hakata nii-öelda oma elu elama. „Paljude asjadega on nii, et mida rohkem sa räägid, seda rohkem tuleb erinevaid arvamusi juurde ja meedia ju peegeldab arvamusi,“ lausus ta. „Ajakirjandus peab olema täpne, analüütiline ja omama suurt vastutustunnet. Kui ajakirjandus on pealiskaudne, võidakse kahjustada ka kellegi mainet, sest peegeldatakse kas ebatäpseid või ebaolulisi aspekte."
Äripäev küsis täna, kas meedia kujundab poliitikute ja ettevõtjate mainet? Päevaküsimuse ajendiks on see, et mitmed tuntud ettevõtjad on niimoodi väitnud. Viimati tegi seda Merko suuromanik Toomas Annus, kes eile Harju maakohtus kõnet pidas ütles, et ajakirjandus on hävitanud tema ja ta firma maine.

Seotud lood

Uudised
  • 01.03.12, 14:27
Aivo Pärn: meedia teeb kangelasi ja kustutab ära ka
Muidugi kujundab või veel õigem on öelda, et meedia õhutab kaasa ettevõtjate ja poliitikute maine kujundamisele, ütles Tartu ettevõtja Aivo Pärn.
Börsiuudised
  • 01.03.12, 09:51
Annus: kasulikud idioodid rikkusid Merko maine
Merko juht Toomas Annus ütles Harju maakohtus maadevahetuse protsessi lõppsõnas karme sõnu meedia kohta, kes olevat hävitanud tema ja ta firma maine.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele