Eelmisel aastal kasvas Eesti eksport ligi 40% ja jõudis rekordilise 12 miljardi euroni. Valio Eesti hinnangul oli eelmine aasta ettevõttel stabiilne, positiivseim uudis on, et said Wal-Marti delikatessjuustu sortimenti.
Valio Eesti ASi ekspordidirektori Elar Olliku sõnul kardinaalseid muutusi ettevõtte ekspordis eelmisel aastal siiski ei toimunud. "Tegelesime peamiselt tooteportfelli optimeerimise ja uute toodete arendusega," kirjeldas Ollik.
Olliku sõnul olid eelmise aasta positiivseteks märkideks hea turuolukord Itaalias, mis moodustas üle 40% ekspordist, ning suur nõudlus võiturul. "Kevad ja varasuvi olid Venemaa juusturul ülepakkumise tõttu veidi problemaatilised, kuid õnneks olukord siiski aasta teises pooles stabiliseerus. Üldkokkuvõttes võib öelda, et juustuäri oli 2011. aastal suhteliselt stabiilne," lausus Ollik.
Valio Eesti ekspordib juustu Itaaliasse, Venemaale, Soome, Läti, Leetu ja USAsse. Olliku sõnul sai USA turu jaoks spetsiaalselt välja arendatud delikatessjuust nimega Lacey Swiss. "Peab muidugi tunnistama, et USAsse müügiga alustasime juba 2010. aastal. Eelmise aasta muutus seisnes selles, et hakkasime seda juustu Eestist otse New Yorki saatma, kus teda müüakse peamiselt New Yorgi ja Bostoni piirkondade toidupoodide delikatesstoodete lettides. Viimase aja positiivseim uudis on, et saime selle toote ka Wal-Marti sortimenti," rõõmustas Ollik.
Olliku sõnul oli USA müügi osakaal ligi 5%, mis oli suurem kui plaanitud, kuna müüsid sinna lisaks Lacey Swissile ka Light Havarti tüüpi juustu. "Venemaale oli juustumüük 2010. aastaga võrreldes mõnevõrra väiksem, kuid see oli pigem meie teadlik valik, vähendamaks võimalikke riske," lausus Ollik.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eelmisel aastal kõige silmatorkavam muutus on toimunud ekspordimahus tervikuna. EAS ekspordidivisjoni direktor Allar Korjase sõnul on esile tuua ainult positiivset.
Küberturvalisus peaks olema igaühe igapäevaelu lahutamatu osa. Olenemata sellest, kas oled eraisik, väikeettevõtja või suurfirma juht, mõjutab digitaalne maailm paratamatult kõiki, kes internetis toimetavad. Tele2 ärikliendi erilahenduste ja IT-teenuste juht Janek Jaago selgitab, miks on vähemalt esmane digikaitse hädavajalik igale kasutajale.