Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2012. aasta veebruaris võrreldes jaanuariga 0,4% ning võrreldes eelmise aasta veebruariga 4,2%, teatas statistikaamet.
Kaubad olid 2011. aasta veebruariga võrreldes 3,5% ja teenused 5,5% kallimad.Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta veebruariga võrreldes tõusnud 10,3% ja mittereguleeritavad hinnad 2,2%.
2011. aasta veebruariga võrreldes mõjutasid indeksit kõige rohkem eluasemele tehtavad kulutused, mis andsid kogutõusust üle 40%. Sellest omakorda 70% andsid aastataguse ajaga võrreldes 16,7% kallinenud soojusenergia ja 13,7% kallinenud elekter. Toit ja mittealkohoolsed joogid andsid kogutõusust kuuendiku ning 11,6% kallim mootorikütus seitsmendiku. Mulluse veebruariga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud kohv (24%) ja munad (21%). 2012. aasta veebruaris oli kartul 56% ja värske köögivili 22% odavam kui aasta varem.
Jaanuariga võrreldes olid veebruaris tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks 0,9% kallinenud toit, 3% kallinenud alkohoolsed joogid, 2,5% kallim mootorikütus ning 4,5% odavnenud mobiilsideteenused. Alkoholi hinnatõusu põhjustasid laialdaste soodusmüükide lõppemine ning uute alkoholiaktsiisimäärade jõustumine alates 1. veebruarist 2012. Suurimateks muutujateks olid 40% kallinenud banaanid ning 23% odavnenud viinamarjad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Veebruaris kasvanud tarbijahinna suurimaks panustajaks olid ootuspäraselt eluasemekulud, kommenteeris Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.