Kiirtoidukett McDonalds ja Prantsuse supermarketite kett Carrefour palusid Hiina tarbijatelt vabandust pärast seda, kui Hiina riiklik televisioon oli esimest süüdistanud realiseerimisaja ületanud toodete müümises ja viimast oma toodete valesti silditamises, kirjutab The Wall Street Journal.
Kuigi Hiina kesktelevisioonis esitletud raport ei käinud välja mingeid kindlaid tõendeid, mis ettevõtete süüd tõestaks, kiirustasid mõlemad ketid kähku vabandama, mis iseloomustab hästi survet, millega rahvusvahelised ettevõtted Hiinas silmitsi seisavad.
Saates öeldi, et McDonalds müüs oma kanatiibu veel 1 tundi ja 24 minutit pärast seda, kui nad olid soojendusrestile pandud, kuigi tegelikult tuleb kaup müüa 30 minuti jooksul. Lisaks süüdistati McDonaldsi personali mahakukkunud liha müümises.
Ka Carrefouri süüdistati aegunud realiseerimisajaga kanaliha müümises ja tavalise kanaliha esitamises vabana kasvanud kanade lihana, küsides selle eest ka vastavalt kõrgemat hinda.
Antud uudised esitati televisioonis 15. märtsil, mida on nimetatud ka tarbija õiguste päevaks ning Hiinale on juba varasemalt tavaks saanud sel päeval televisioonis tarbijaid erinevate tootjate ja toodete osas harida, juhtides seejuures nende tähelepanu ka rahvusvaheliste firmade reeglite rikkumisele.
Autor: Maarja-Liis Mitri
Seotud lood
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.