Esimeses kvartalis müüdud nutitelefonide osakaal EMT telefonide kogumüügist moodustas 55%, kasvades võrreldes eelmise aastaga sama perioodiga pea poole võrra.
EMT seadmete müügi juhtimise osakonna juhataja Ardi Ratassepa sõnul on 2012. aasta alguses toimunud tõeline läbimurre ja nutitelefonid on vallanud telefonide müügi TOP 10 – kuus enimmüüdud telefoni on nutitelefonid ning ka esikolmik kuulub nutitelefonidele. "Nutitelefonist on saanud tarbeese, sest iga teine telefon, mis müüakse meie esindustes, on nutitelefon," sõnas ta.
Tahvelarvutite müük on kasvavas trendis alates 2011. aasta lõpust, kui laienes mudelite valik, kusjuures mobiilse interneti olemasolu tahvelarvutis on kasutaja jaoks määrav. 95% EMT klientidest valib 3G toega tahvelarvuti, sama näitaja koguturul on GfK Retail & Technology andmetel umbes 66%.
Kuigi tahvelarvutite turuliider on iPad, eelistasid ostjad esimeses kvartalis siiski Samsungi tahvelarvuteid ning enamik seadmeid osteti koos EMT mobiilse internetiga. "Mobiilse interneti olemasolu tahvelarvutis pigem kasvab veelgi, suvi on liikumise ja rändamise aeg, siis tahvelarvuti koos mobiilse internetiga on selleks ideaalne variant, et olla kursis maailmas toimuvaga ka puhkuse ajal," märkis Ratassepp.
Teises kvartalis peaksid müügile jõudma esimesed neljatuumalise protsessoriga nutitelefonid, kuid tõenäoliselt nende mudelite müügimahud pole esialgu nii suured, et edetabelisse mahtuda. Androidi liidripositsiooni võiks natukene kõigutada Nokia Lumia ehk Windows tarkvaraga telefonide tulek, aga esialgu pole veel teada täpset müügialguse kuupäev.
EMT enimmüüdud telefonid tänavu I kvartalis:
Telefonide TOP101. Samsung Galaxy Y2. Huawei U85003. LG Optimus Hub4. ZTE S2025. Samsung E25306. Nokia 1017. Apple iPhone 4S 16GB8. Nokia C2-019. Samsung Wave Y10. Samsung Galaxy Gio
Nutitelefonide TOP101. Samsung Galaxy Y 2. Huawei U85003. LG Optimus Hub4. Apple iPhone 4S 16GB5. Samsung Wave Y6. Samsung Galaxy Gio7. Samsung Galaxy S Plus8. Samsung Galaxy Ace9. Samsung Galaxy S II10. Nokia 500
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.