• OMX Baltic0,35%282,42
  • OMX Riga−0,5%869,77
  • OMX Tallinn0,61%1 779,89
  • OMX Vilnius0,48%1 106,44
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,72%8 261
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,95
  • OMX Baltic0,35%282,42
  • OMX Riga−0,5%869,77
  • OMX Tallinn0,61%1 779,89
  • OMX Vilnius0,48%1 106,44
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,72%8 261
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,95
  • 04.04.12, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Infotelefoni kuldaeg läbi

Majanduskriis vähendas nii Eestis tegutsevate infotelefonide arvu kui ka nende käivet ning näitas, et traditsiooniliste infotelefonide kui rahamasinate aeg on läbi saanud.
Äripäev kirjutas kolme aasta eest, et 1993. aastal alustanud Ekspress Hotline tõi oma hiilgeaegadel meediamagnaat Hans H. Luigele ning endisele politseinikule Raul Kasesalule 70 miljonit krooni müügitulu ning peaaegu 10 miljonit krooni puhaskasumit aastas. Samas ilmneb, et toonase magusa äri asemel peab uus omanik võitlema ellujäämise nimel ning jälgima pingsalt, kuidas ots otsaga kokku tulla. Nii on aga kõigil infotelefonide omanikel, mitte üksnes Ekspress Hotline’il.
Kriisi mõju. “Peamine põhjus oli kogu maailma ja Eesti majandust tabanud majanduskriis, mis tõi kaasa meie kliendibaasi drastilise vähenemise. Hulk ettevõtteid lihtsalt pankrotistus ja tegutsevates firmades piirati oluliselt reklaamikulutusi,” selgitas infotelefone haldavate ettevõtete käibe üleüldist vähenemist Telemedia Eesti ASi ja Teabeliin ASi turundusprojektide juht Triin Vesper.
Vesperi sõnul kasvab praegu jõudsalt Google’i ja Facebooki reklaamimüük. “Traditsioonilise infotelefoni roll tõenäoliselt muutub. Üha määravamaks saab teeninduskvaliteet, nõuandev ja juhatav roll ning samuti pakutavate lisateenuste valik,” märkis ta.
“Meie jaoks oli 2011 ellujäämise ja usalduse võitmise aasta. Mõlemad eesmärgid said täidetud,” ütles infotelefoni 16366 haldava Kliendihalduse OÜ juht Mattias Soone. “Üldist pilti tunnetades tajusin, et firmad valivad hoolikamalt partnereid, ja õigesti teevad, sest headel aegadel tekkis turule pakkujaid, kes ei hoolinud niivõrd teenuse funktsioneerimisest, kuivõrd kiirest müügitulust.”
Vesper rääkis, et paberkataloogide osakaal moodustab praegusel infoteenuste turul alla 20%, infotelefonide käive ulatub ligikaudu 25%ni. Infoliinist 1188 tuleb seejuures 15% Telemedia grupi kogukäibest. Ülejäänud osa kujuneb peaasjalikult infoteenuse pakkuja ning Telemedia koostööpartnerite veebisaitide reklaamimüügist. Väikese osa annab kontserni käibesse ka välimeedia ja kõnekeskuse teenuste müük.
“Suurim käive on internetil, kuid bännerreklaamina. Järgneb infotelefon ja sellega seotud portaal, nende omavaheline suhe sõltub ilmselt kõne hinnast. Paberkataloogid on taandumas temaatilisteks nišitoodeteks,” iseloomustas Soone praegust käibe jagunemist.
Vesper tõdes, et ehkki Telemedia kontserni kuulub mitu infotelefoni, kasutavad need eri andmebaase ja pakuvad erinevaid lisateenuseid. Seetõttu on ka kõnehinnad erinevad.
Tasuta infotelefon. Eritasuta saab helistada vaid suhteliselt uuele infotelefonile 16366. Selle infotelefoni ja portaali klientide ning kasutajate arv on viimase pooleteise aasta jooksul kiirelt kasvanud. “Kuna teenust kasutatakse õnneks palju, on teatud firmad leidnud viisi, kuidas väikse vaeva ja rahaga konkurentsieelis saavutada, ja nemad aitavadki meil jooksvad kulud katta,” vastas Soone küsimusele, kuidas tasuta infotelefon raha teenib. “Meie suuname vastutasuks oma helistajad või internetipäringud neile. Kui otse välja öelda, eelistame info jagamisel meiega liitunud firmasid.”
Möödunud aasta peamiste märksõnadena nimetas Vesper kopsaka rahasumma neelanud innovatsiooni ja arendust. Telemedia investeeris oma sidesüsteemide parendusse ning uuendas ja täiustas enamikku oma veebilehtedest nii tehnoloogiliselt kui ka visuaalselt.
Vesper lisas: “Usun, et 2012. aastal jätkub nii meie ettevõttes kui ka kogu sektoris sama trend. Järjest aktuaalsemaks muutuvad online- ja mobiilsidevahendites kasutatavad nn uue generatsiooni infoteenused.” Ta märkis samas, et kohalike ettevõtete otsikeskkonnad jäävad, kuid peavad hakkama pakkuma rohkesti lisaväärtust.”
Soone märkis, et nende tänavune peamine eesmärk on jääda kvaliteetseks, kiireks ja soodsaks abimeheks nii infotelefonis kui ka internetis. “Arvan, et tarbija jaoks on olukord igas mõttes soosiv, sest turg on puhastumas ja see sunnib tegijaid ellujäämise nimel rohkem pingutama,” ütles ta.
Taust
Raskeks on läinud
2005. aasta lõpus ostis Hans H. Luik Raul Kasesalu 50 miljoni krooniga Ekspress Hotline’ist välja. 2009. aasta aprillis müüs laenude teenindamisega hädas olnud Ekspress Grupp infotelefoni 1182 ning samanimelise veebikeskkonna koos tütarfirmadest aktsiaseltside Infoat­las, Ekspress Kataloogid ning Kõnekeskus riskikapitalifirmale Baltcap.94 miljoni kroonise tehingu käigus lepiti kokku, et uus omanik tasub kolmandiku ostusummast alles viie aasta pärast, makstes Ekspress Grupile seni 8%-list intressi.Läti firmale Contact Holding SIA kuuluv Telemedia moodustab koos Teabeliini, Ekspress Hotline’i ja FCR Mediaga kontserni, mis haldab praegu Eestis nelja eri hinnaga infotelefoni: 1182, 1184, 1185 ja 1188. Viimati Ekspress Hotline’ile kuulunud infotelefon 119 on suletud, Delfi infoliini ehk endist Numbriinfo telefoni 1184 hallanud Ekspresskataloogide AS kustutatud. AS Infoatlas on ümber nimetatud FCR Mediaks.Telemedia grupi firmad võlgnevad suhteliselt suure summa riigimakse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele