Meie toodangu hinna tõus on valdavalt olnud tingitud toormaterjali hinna tõusust, rääkis Tartus asuva jalatsitootja ASi Samelin tegevdirektor Leida Kikka.
„Toodame täisnahast tooteid ja seetõttu mõjutab meid kõige enam toornaha hind,“ lausus Kikka. „Toornaha hind tõusis 2010. aastal umbes 50 protsendi võrra ja tõuseb jätkuvalt. See on tingitud sellest, et Hiina ostab toornahka kokku.“
Kikka andmeil on tõusnud ka kemikaalide, näiteks jalatsiliimide ja puhastusvahendite, hinnad. „Seoses nafta hinna tõusuga on kallinenud ka jalatsitallad,“ loetles Kikka. „Ja eks bensiini hind mõjutab ju meidki: kasutame transporti materjalide sissetoomiseks ja kauba viimiseks.“
Kikka avaldas siiski lootust, et toormaterjalide hinna tõus on võib-olla suure hüppe juba ära teinud ja nii suurt hüpet enam ei tule. „Aga mida me tulevikus kardame, on elektri hinna tõus, sest järgmisel aastal peame ju elektrienergiat hakkama ostma vabaturult,“ sõnas ta.
Kikka kinnitusel tõstavad nad tänavu oma toodangu hinda nii minimaalselt kui võimalik. „Prognoosin viieprotsendilist hinnatõusu, mitte rohkem,“ ütles Kikka ja lisas, et ka eelmisel aastal tõstsid nad toodangu hinda umbes sama palju. „Mullune hinnatõus oli tingitud materjali hinnatõusust. Ja eks me natuke vaatame üle ka töötajate palku. Meil ei ole hüppelist palgatõusu olnud, aga üks-kaks protsenti ikka.“
Statistikaameti tänasest teatest selgus, et märtsis oli Eestis viimase 24 kuu kiireim hinnatõus. Tarbijahinnaindeks muutus märtsis võrreldes veebruariga 1% ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 4,4%.
Äripäev küsis täna ettevõtjatelt, kas nad kavatsevad tänavu tõsta kauba/teenuse hinda ning kui palju.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Me vaatasime oma hinnad eelmise aasta sügisel üle ja enne seda sügist me hindu korrigeerida ei saa, ütles Võrumaa turismitalunik Aivo Värton.
Tarbijahinnaindeksi muutus oli märtsis võrreldes veebruariga 1,0% ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 4,4%.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.