Varem börsifirmasid Olympic ja Premia juhtinud tänase erainvestori Andri Avila sõnul on Tallinna börsil teenimise võimalusi küll.
Esimest aastat figureerib erainvestorite edetabelis pikaaegne Olympic EG juhtivtöötaja ja Premia Foodsi börsile viinud Andri Avila, kes nüüd iseenda leival olles enam insaiderina ei kvalifitseeru.
Avila on oma 36 eluaastaga justkui vana tegija turul, kes läbi käinud mitmest kriisist ja näinud nii häid kui ka halbu aegu. Juba 21aastaselt Kawe Groupi finantsjuhiks tõusnud Avila on praegu eraettevõtja, olles põhiliselt hõivatud talle kuuluva Geoplast OÜ kaudu. Veel loetud aastad tagasi oli ta juhatuse esimehe rollis Olympic EGs ning samuti täitis ta finantsdirektori ülesandeid nii Olympicus kui ka Premia Foodsis, kui need firmad börsile läksid.
Aastatega kogunenud raha pole mees laiaks löönud, vaid tegeleb muu hulgas ka investeerimisega. Tallinna börsile paigutatud summa poolest mahub Avila esimese kuraditosina investori hulka.
Kuigi Avilal on samuti mitmeid asju börsile ette heita, on tema nägemus esiinvestor Arvo Nõgese omast optimistlikum.
"Arvan, et siin teenimise võimalusi ikka on," arvab Avila, kelle sõnul tasub Tallinnas valida konkreetseid ettevõtteid. Tema hinnangul on praegusel ajal, võttes arvesse hoiuste intresse ja riske, raske näha alternatiive börsil investeerimisele.
"Alternatiivina võib ettevõtjaks hakata, aga seal võivad ka riskid suuremad olla. Ega siin väga palju variante ole, sest hoiusele raha nullprotsendise intressiga seisma panna on ka mõttetu. Raske on praegu aktsiatele head alternatiivi leida," ütles investorite TOPis 13. koha hõivanud Avila, kes soovitab riskikartlikumale investorile häid dividendiaktsiaid, mis toodavad mitu korda rohkem raha kui deposiidid.
Pikemalt loe reedesest Äripäevast. Veebis leiad lehe siit.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Indrek Kald
Seotud lood
Hoolimata portfelli kahanemisest poole võrra võitis Äripäeva Investorite TOPi kolmandat korda Arvo Nõges. Vaata, kes olid teised edukad investorid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.