Tehnoloogiat kui sellist ei osta keegi, olulised on selle rakendusevõimalused, rääkis Eesti kõrgtehnoloogiafirma Defendec esindaja Jürgo Preden 14. Pärnu Finantskonverentsil edu toonud ärimudelist.
Eesti kõrgtehnoloogiafirma Defendec esindaja Jürgo Preden aga jagas nõuandeid tootearendusest läbi teaduspõhise ärimudeli. Defendeci näol on tegu ühe vähese tehnoloogia start-up’iga, mis toodab reaalset asja. „Meie tehnoloogiaks on imeväikesed arvutid ehk arupuru, mis kaotavad ära füüsilise piiri virtuaalse ja reaalse maailma vahel. Alguses teadsime, et meil on hea tehnoloogia, aga küsimus oli, kus me seda rakendame. Tehnoloogiat kui sellist ei osta keegi. Otsisime erinevaid rakendusviise tööstuses, libedate teede jälgimises, riigipiiridel,“ loetles Preden. Tänaseks on Defendeci pakutav Smartdec juba kaks aastat kasutusel nii Eesti idapiiril kui ka viies muus riigis. „Mullu konfiskeeriti Eestis suur hulk salakaupa ja arreteeriti hulk piiririkkujaid tänu meie tehnoloogiale. Piirivalvurid saavad sama piiri turvamisega hakkama palju väiksema tööjõuaga: Smartdec muudab nende töö palju efektiivsemaks,“ kõneles ta. Sisenemaks uutesse valdkondadesse nagu targad elektrivõrgud tehakse aga koostööd seal juba tegutsevate firmadega.
Kristjan Hiiemaa Eesti majandustarkvara pakkuvast rahvusvaheliselt edukast start-up firmast Erply kõneles sellest, kuidas murda läbi uutel eksporditurgudel ning minna globaalseks konkurentsitihedas sektoris. Tänaseks umbkaudu 40 töötajaga ettevõte tegutseb samaaegselt nii USAs kui Eestis ning nende välja töötatud tarkvara kasutab enma kui 42 000 ettevõtet üle maailma. „Meie kliendibaas laieneb tempos ca 500 ettevõtet päevas. Suurem osa liitujaid on Ameerikas, järgnevad Austraalia ja Brasiilia. Meie idee on olla kohal turgudel, mis kiiresti kasvavad, nagu näiteks just Brasiilia,“ rääkis Hiiemaa. Hetkel on Erply suurimaks kliendiks 500 müügikohaga Elizabeth Arden Corporation, ent ettevõte sihib juba kliente, kelle müügikohtade arv küünib 9000ni. Hiiemaa hinnangul on Erply suurteks plussideks kasutajasõbralikkusele rõhumine ning väga kiire juurutusperiood. “Kui majandustarkvara juurutamiseks kulub sageli kuid, siis meil vaid paar nädalat, mis on paljude klientide jaoks meeldiv üllatus,“ sõnas ta.
Eesti edukate kõrval jagas oma kogemust Lars Pehrson Taani sotsiaalselt vastutavast ja keskkonnasõbralikust pangast Merkur. Merkur, mis kuulub peaasjalikult klientidele, kombineerib klassikalist pangandust kestliku ühiskonna visiooniga. „Ehkki meie peamine eesmärk pole kasum vaid kestliku ühiskonna ja sotsiaalse mõju maksimeerimine, kasvame praegu ja kasvasime ka kriisi ajal 15-25% aastas. Tegeleme klassikalise pangandusega: ühendame ideed ja raha ehk laename meile hoiustatud raha välja. Vähesed inimesed mõtlevad selle peale, mida nende hoiustatud raha pangas teeb. Meie usume, et pank saab hoiustajate raha tõhusust mitmekordistada. Me oleme oma klientide jaoks tööriist ühiskonna mõjutamiseks. Internetis on huvilistele näha kogu meie laenuportfell, et nad teaksid, mida me meile usaldatud rahaga teeme,“ rääkis Pehrson. „Sellegipoolest oleme stabiilsel ja õiglasel tasemel kasumlikud – investeeringute tootlus on 7%.“ Pehrson kutsus ka eestimaalasi üles mõtlema uue kohaliku panga loomisele, mis seaks eesmärgiks siinse arengu toetamise.
Seotud lood
Rumeenia piiril, kus meie süsteem on juba töös, on avastatud oluliselt rohkem piiririkkumisi, kommenteeris president Toomas Hendrik Ilvest riigivisiidil saatev OÜ Defendec juht Jaanus Tamm.
Eesti päritolu idufirmad ootavad uuelt aastalt mitmeid edukaid projekte ning kasvatavad töötajaskonda.
Tele2 tahab vältida liigset turvalisuse ihalust ning jätta inimestele rohkem otsustamisruumi, ütles ettevõtte finantsdirektor ja juhatuse liige Argo Virkebau.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.