Saaremaa Sadama tegevuse laiendamine kaubaveoks sai tagasilöögi, kuna keskkonnaamet ei andnud vastavale detailplaneeringule kooskõlastust.
Peapõhjus on keskkonnamõjude strateegilise hindamise aruande sisu, sest keskkonnaameti pressiesindaja Irmeli Karja sõnul pole neile esitatud aruandes hinnatud kõiki ettenähtud teemasid.
"Keskkonnamõjude hindamise aruandes ei ole ka välja pakutud reaalselt elluviidavaid leevendavaid meetmeid, näiteks kaubasadama tegevusest tekkiva müra vastu," rääkis ta Saarte Häälele.
Kirjas Mustjala vallavalitsusele kinnitas keskkonnaamet, et nende arvates on aruanne ebapiisav ja ebamäärane, näiteks pole küllaldaselt hinnatud sadama laienemise mõju kalastikule.
Seotud lood
Mustjala vallavolikogu kehtestas reedel Saaremaa Sadama tegevusalade laiendamise detailplaneeringu, mis annab võimaluse hakata algselt ristluslaevade teenindamiseks ehitatud sadamas ka kaupa vedama.
Kui mullu ehk Saaremaa süvasadama kuuendal hooajal sündis külastajate rekord, siis tänavune tõotab tulla üks viletsamaid.
Järgmise aasta kruiisihooajaks on Saaremaa sadamasse broneeritud rekordilised 15 kruiisilaeva külastust kokku rohkem kui 7600 turistiga pardal, tänavu oli laevu kolm 1100 inimesega.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.