Mustjala vallavolikogu kehtestas reedel Saaremaa Sadama tegevusalade laiendamise detailplaneeringu, mis annab võimaluse hakata algselt ristluslaevade teenindamiseks ehitatud sadamas ka kaupa vedama.
ASi Tallinna Sadam ärisuunajuht Ahto Ader ei soovinud võimaliku võtmekliendi nime enne lepingu sõlmimist avalikustada, kuid ütles, et tegemist on väga tugeva taustaga puidu- ja puidu ümbertöötlemise ettevõttega, mis tegutseb aktiivselt nii Eestis kui ka Soomes ning arendab tegevust ka Ida-Euroopas. Ettevõtte plaanides on üldkaupade lao ehitus ja maa ettevalmistamine puiduäriks.
Aderi sõnul võiks sadamast aastas läbi käia umbes 100 000 tonni kaupa, kuid sellisele tasemele ei jõuta kindlasti ühe hooajaga, kirjutas
Saarte Hääl.
Mustjala volikogus oli üheksast liikmest kohal kaheksa ning otsus oli vallavanem Kalle Kolteri sõnul üksmeelne. "Kahtlusi ei olnud ja mul on selle üle siiralt hea meel. Need, kes tavaliselt seda teemat oponeerivad, ei võtnud vaevaks kohale tulla ega oma protesti avaldada," rääkis ta
Meie Maale.
See, et asi võttis kolm aastat aega, väärib Kolteri hinnangul kvaliteedimärki. "Kulunud aeg tõestab, et keskkonnamõju ja muud uuringud on tehtud põhjalikult. Oli palju kahtlusi, aga nüüd läheme sirgelt edasi. Kõige parem on see, et leping sai sõlmitud, et plaanisolevad asjad saaks ära tehtud," märkis ta.
Kolter lisas, et talle teada olevalt peaks kaubasadama tingimustes tööd saama 15–20 kohalikku inimest. Valla jaoks on see väga suur asi. "Lepingut Tallinna Sadamaga hakati ette valmistama juba täna. Samas, tegutsema hakkavad sadamas alltöövõtjad, erafirmad. Tallinna Sadam paneb lihtsalt paika infrastruktuuri," selgitas vallavanem.
Saaremaa suuremate sadamate operaatori ASi Saarte Liinid juhatuse esimehe Villu Vatsfeldi sõnul oleks kõige mõistlikum, kui Saaremaa Sadamas hakkaks kaubavedusid opereerima Saarte Liinid, kellel on kohapeal olemas personal ja oskusteave.
Saaremaal Küdema lahes asuv sadam avati kruiisiliikluseks suvel 2006.