Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 7%.
Alates tänavu märtsist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga suurenenud stabiilselt 6–8%, teatas statistikaamet. Juunis jaemüügi stabiilne kasv jätkus.
2012. aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 384,8 miljonit eurot. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes eelmise aasta juuniga võrreldes 9%. Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes jaemüük apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas eelmise aasta juuniga võrreldes 17%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas jätkuvalt mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas.
Keskmisest enam suurenes jaemüük ka spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 16%), jaemüük posti või interneti teel (kasv 15%) ning jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede ja istikutega (kasv 9%).
Jaemüük toidukaupade kauplustes suurenes eelmise aasta juuniga võrreldes 6%, kuid kahe eelneva kuuga võrreldes jaemüügi kasv veidi aeglustus. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvu aeglustumisele avaldas mõju eelmise aasta juuni kõrge võrdlusbaas.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes juunis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 3%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2012. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 9%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juunis 484,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 80%. 2011. aasta juuniga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 14%, eelmise kuuga võrreldes 2%.
Seotud lood
Maikuus oli Eestis jaekaubanduse kasv Euroopa Liidu kiireim, see näitab, et meie tarbija on Euroopas üks julgemaid, sõnas majandusministeeriumi peaspetsialist Karel Lember.
Tasub märkida, et kasvanud on nende majapidamiste hulk, kelle eelarve on üpris piiratud, seega jaekaubanduse müügimahtude kasvu oodata ei ole, sõnas Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut.
Esimesel poolaastal rekordiliselt müünud jaekaupmehed ootavad kasvu jätkumist ka aasta teiselt poolelt.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.