Ehitusettevõtte Skanska EMV AS omanikud otsustasid müüa Jüris asuva pleki- ja ventilatsioonitoodete tsehhi aktsiaseltsile ETS Nord.
Müügileping Skanska EMV ja ETS Nordi vahel allkirjastati 26. juulil. Jüris asuvas tsehhis töötas 32 inimest ning 2011. aastal moodustas tehase müügitulu alla 4% Skanska EMV kogukäibest. Kuigi Äripäeva andmetel soovisid tsehhi osta ka töötajad ise otsustas Skanska EMV juhatus, et ettevõte müüakse ETS Nordile. „Töötajate soovi kohta tehas osta ei ole omanikule laekunud ühtki pakkumist“ ütles ettevõtte juhatuse esimees Andres Aavik. Tema sõnul oli tehase müügi taga omanike strateegiline otsus keskenduda põhitegevusele, milleks on üld- ja inseneriehitus ning kinnisvaraarendus. Ostja leiti läbirääkimiste käigus, mis peeti Soomes Skanska EMV nõukogu ja ETS Nordi soomlasest omanike vahel.
ETS Nordi põhitegevuseks on ventilatsiooniseadmete ja -tarvikute tootmine, projekteerimine ja müük. Juhatuse liikme Urmas Hiie sõnul osteti tsehh, kuna tegevus ettevõtte ja tsehhi vahel kattus. „ETS Nord saab sealt päris tugeva sünergia nii oskustööjõu, kui ka seadmete poole pealt.“ LaienemisplaanidETS NORDi esimese poolaasta käive oli 6 miljonit € ja kasum 310 tuhat €.„Oleme eelmise aastaga võrreldes kasvanud 80 % ja täna on ETS Nordi toodangu mahust 70% eksport. Kuna oleme Eesti suurim ventilatsioonitarvikute tootja, siis eksportimine on ainus võimalus tootmismahte kasvatada.“ Suurimaks sihtturuks jääb Hiie sõnul Soome, kuna Helsinki lähistel asub ettevõtte 2009 aastal soetatud tehas.
Soome ehitusturg on tema sõnul hetkel suhteliselt konservatiivses arengus ning ETS Nord plaanib kasvada eelkõige oma turuosa suurendamise teel.
Varem töötas ettevõttes 120 inimest, Skanska Ventilatsioonitehase ostuga lisandus 32 töötajat. Hiie sõnul soovitakse järgmise aasta lõpuks jõuda 200 töötajani. „Järgmise aasta lõpuks planeerime hõivata Soome turust 15% ja Rootsi turust 5%. Skanska jääb meie strateegiliseks kliendiks ka edaspidi.“
Seotud lood
Eile ostis Eesti ettevõte ETS NORD Hollandi firmalt Kennemer Schagen BV viimase Soome tütarfirma Aillos Oy aktsiate kontrollpaki.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele