• OMX Baltic−0,43%271,75
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,25%1 730,27
  • OMX Vilnius0,02%1 064,04
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,05%8 088,69
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,64
  • OMX Baltic−0,43%271,75
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,25%1 730,27
  • OMX Vilnius0,02%1 064,04
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,05%8 088,69
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,64
  • 27.09.12, 17:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaugliini juht teenib 1300 eurot kuus

Sebe ASi omaniku Hugo Osula sõnul on bussijuhtide palk kommertsliinidel hetkel konkurentsivõimeline ja palku kolmekordistada pole võimalik.
Ettevõtja Ülo Pärnits märkis Äripäeva konverentsil Äriplaan, et Eestis on palgad 3-4 korda madalamad kui Skandinaavias ning palgavahed on kolossaalsed. Pärnits pani ettevõtjatele südamele, et nood oma töötajate palgad üle vaataksid. Samas on tema sõnul Eestis ettevõtteid, kus võiks näiteks kohe mitu korda palka tõsta.
Hugo Osula nõustub Pärnitsaga selles osas, et Eesti bussijuhid väärivad ligi kolm korda kõrgemat palka, sest vaid nii saab olla konkurentsivõimeline põhjanaabrite palgatasemega ja hoida häid spetsialiste kodumaal, kuid praeguses Eestis pole see tema hinnangul võimalik. 
"Kahjuks tänases Eestis tulenevalt ühistranspordi korraldamisest raha selleks ei ole. Kui kommertsliinidel saavad vedajad veel ise juhtide palgataset reguleerida, siis avalikud hanked on üles ehitatud vaid madalaimale hinnale tuginedes. Ainult hinnale tuginemine omakorda loob võimaluse eduks neile ettevõtetele, kes maksvad palka mitte üle 700 euro bruto. See omakorda põhjustab paremate juhtide lahkumise avalikelt liinidelt," kommenteeris Osula e-kirjas.
"Kommertsliinidel on Sebe seadnud eesmärgiks investeerida saadud tulu tagasi ettevõttesse. Ainult nii saame pakkuda reisijatele nauditavat ühistransporti ja töötajatele meeldivat töökeskkonda. Tööandjana oleme kaks viimast aastat  tõstnud töötajate palkasid ning püüame olla bussiturul ettevõte, kes maksab parimat palka ja kus töötavad ka parimad bussijuhid," märkis Osula. "Sebe kaugliini bussijuhid teenivad kuus normtööajaga umbes 1000-1300 eurot," lisas ta.
 

Seotud lood

Uudised
  • 25.07.13, 12:02
Pärnits ärgitab järsult palka tõstma
Suurettevõtja Ülo Pärnits on tänases Maalehes taas võtnud ette üleskutse tõsta järsult palku, sarnase vastukaja tekitanud ettepaneku tegi ta ka sügisel konverentsil Äriplaan.
Uudised
  • 27.09.12, 12:30
VIDEO: palk kolmekordseks?
Palusime ettevõtjail kommenteerida Ülo Pärnitsa sõnumit konverentsil Äriplaan, et firma, mis ei suuda töötajate palku kolmekordseks tõsta, pole tasemel.
Uudised
  • 26.09.12, 11:59
Tõstame palku!
Kui aastal 2008 oli Jüri Käo esimene, kes soovitas palku kärpida, siis täna usub ta, et järgmisel aastal pole ettevõtjail palkade tõstmisest pääsu.
Uudised
  • 26.09.12, 17:30
Ülo Pärnits: kes palka ei tõsta, pole tasemel
Pöördun kõigi ettevõtjate poole: hakake mõtlema, kuidas tõsta töötajate palka. Kui te ei suuda seda teha, siis pole te ilmselt tasemel, ütles Ülo Pärnits.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele