Avanev elektriturg tähendab tarbijatele hinnanguliselt 40-60protsendilist elektrihinna tõusu. Kuidas järsk kulude kasv ettevõttele võimalikult valutuks muuta?
Ülemiste Cityt arendava ASi Technopolis Ülemiste juhi Gert Jostovi sõnul on büroohoones sääst kõige efektiivsem siis, kui projekteerida maja algusest peale selliselt, et see võimalikult vähe energiat kulutaks. Kuna aga suure osa kontorihoonete ehitamisel pole seda silmas peetud, tuleks otsida lahendusi, mis aitaks elektrikulusid maksimaalselt vähendada.
Tartumaal Luunjas köögiviljakasvatusega tegelev AS Grüne Fee Eesti on olnud avatud elektriturul alates 2010. aastast. Firma juhi Raivo Külasepa sõnul on neil tänu sellele rohkelt kogemust, kuidas elektrit nii osta, et kulud oleks võimalikult väikesed.
Ka AS Leibur on ettevõtte juhi Asso Lankotsi kinnitusel kohandanud tootmisgraafikut odavama elektriaja suunal.
Loe Gert Jostovi, Raivo Külasepa ja Asso Lankotsi soovitusi elektrikulude kokkuhoiuks tänasest Äripäevast.
Autor: Kadri Põlendik, Indrek Kald
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Gaas hakkab 1. jaanuarist lisaks gaasile ka elektrit müüma, peamiselt kodutarbijaile ja väiksematele firmadele.
ASi Toom Tesktiil juhatuse esimees Illimar Toom ütles, et elektrihinna tõus järgmisel aastal mõjutab kindlasti tekstiilitootmist, aga praegu on raske öelda, kui palju.
ASi Põltsamaa Felix juhatuse esimees Anti Orav tõdes, et elektri hinna tõusu ei saa päris olematuks teha ja see tuleb ka tootehindadesse arvestada.
Viljandi Metall juhatuse esimees Jaak Sulg märkis, et elektri hinnatõus ei mõjuta nii palju nende ettevõtte toodete, vaid sisendihindu ja suurendab palgasurvet.
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.