Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli lükkas sadamale jäämurdja ostmisega seotud otsused Juhan Partsi juhitava majandusministeeriumi õlule, kuna sadam ei soovi selle teemaga kellegi "hammaste vahele" jääda.
Probleem jäämurdja soetamisel seisneb selles, et nii hiljutine Tallinna Sadama vähempakkumine jäämurdja ostmiseks kui ka homme lõppev ülilühikese tähtajaga riigihange 10. aastaks jäämurdeteenuse ostmiseks on vaid vormilised ning tegelikult oli juba pikemat aega olemas plaan osta üks kindel 15 aastat vana jäämurdja Soome firmalt Arctia. 10-aastane leping riigiga, milleks käib riigihange, on jäämurdja ostmise eeldus. Kuigi jäämurdja peab ostma Tallinna Sadam, lükkas sadama nõukogu otsustamise üldkoosoleku ehk Partsi ministeeriumi õlule.
"Me ei taha olla siin takistuseks, aga me ei taha olla ka hammaste vahel, et oleme midagi valesti teinud mõne hankega või mida iganes," rääkis Seli teisipäeval Tallinna Sadama nõukogu koosoleku järel. Seli sõnul on Tallinna Sadam valmis olema jäämurdja soetamisel tehnilise täitja rollis, aga ei enamat, kuna see ei ole sadama põhitegevus. Küsimusele, kas vastab tõele, et sadamat survestati ministeeriumi poolt konkursita jäämurdjat ostma, vastas Seli jaatavalt. "Oleme mitu korda nõukoguga ka ministri ja ministeeriumi töötajatega kohtunud ja oli kokkulepe, et nemad töötavad välja võimaliku variandi jäämurdja ostmiseks otsustuskorras. Aga need hinnangud, mis tulid advokaatidelt ja rahandus- ning majandusministeeriumilt, jätsid kõik otsad kahevahele. Et nii ja naa," rääkis Seli. Teisisõnu polnud selge, kas otsustuskorras konkursita jäämurdja ostmine olnuks seaduslik. Lõpptulemusena korraldas Tallinna Sadam kiirkorras jäämurdja ostmiseks vähempakkumise, kuhu laekus oodatult üks pakkumus.
"Ministeeriumi arvates ongi hea suuremad investeeringud üldkoosoleku ja nõukogu vahel kooskõlastada," sõnas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juht Kalev Vapper. Homme peaks selguma, kas jäämurdja ostetakse, kuna kukub jäämurdeteenuse riigihanke tähtaeg.