Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
FOTOD: masuaegne Rooma
Rooma tänavapildis ei hakanud masu väga silma. Itaalia on nagu Eesti peegelpildis, kui vaadata näiteks majanduskasvu. Kui meil oli II kvartali majanduskasv 2,5 protsenti, siis Itaalias oli langus 2,5 protsenti.
Ehitus vähenes Itaalias II kvartalis aastaga 13,9 protsenti, kuid meil kasvas 30 protsenti. Septembris oli Itaalias aastane inflatsioon 3,4 protsenti võrreldes Eesti 4,1 protsendiga. Kui Eestis oli tööstustoodangu aastane vähenemine Eurostati andmetel 2,8 protsenti, siis Itaalias vähenes toodang 5,2 protsenti. Augustis oli Itaalias tööpuudus 10,7 protsenti.
Kodutuid ja kerjuseid jagub nii Rooma kui ka Tallinna. Üllatav oli, et nelja päeva jooksul ei näinud ühtegi autot, mille üle itaallased võiksid olla uhked – Ferrarit, Maseratit ega Lambroghinit. Itaallastele meeldivad hoopis motorollerid ja autodest võimalikult väikesed sõidukid.
Ameerika tänupühajärgne ostupüha Black Friday ehk must reede on Euroopas ja Eestis aina tugevamini kanda kinnitamas. Kui vaid kümmekond aastat tagasi olid musta reede pakkumised harva esinev nähtus, siis käesoleval kümnendil kasutab pea iga vähegi tuntud e-pood üle maailma levinud ostupüha ära ning pakub võimalust teha oste tavapärasest suuremate allahindlustega.