• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 26.10.12, 06:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Facebooki kasutajad kui laborihiired

Facebook pakub kiiret võimalust uute turundusideede testimiseks. Samas tuleb ka sotsiaalmeedias turundust puudutavatest reeglitest kinni pidada.
Laur Sibold nimetab end turundusekperdiks, kes omab Facebookis lehekülge Dream On OÜ, mida ta ise "karvasekõhu naljaks" nimetab.  "Eks ta selline testpolügon on, selline, et vaadata neid erinevaid lahendusi kuidas kõmumeedia peale hakkab," ütleb ta. Sibold selgitab, et 95% inimestest sotsiaalmeedias ei adu üldse, kas ja kuidas nendega manipuleeritakse. "95% on sildikandjad, kes käivad mööda internetti ringi saamata aru, mis neil seljas on ja ülejäänud 5% on need, kes naeravad nende üle," jagab Sibold inimesed sotsiaalmeediamaastikul kahte gruppi. Facebook on tema sõnul kõige kiireim keskkond nn geriljaturunduse (madalad turunduskulud ja tavatud lahendused - toim) katsetamiseks.
Sibold nendib, et ühest küljest on Facebook hea keskkond katsetamiseks, ent tuntumatel kaubamärkidel peab eetiline piir olema selgem, samuti peab kampaania olema konservatiivsem.
Internetiturunduse eetikareeglitel ja seadustel ei ole erinevusi interneti välise turundusega. "Kehtivad samad põhimõtted, mis mujalgi reklaamis ja promotsioonis. Andmekaitseseadus, reklaamiseadus, Võlaõigusseadus kehtivad igal pool. Samuti toimib tarbijakaitse, neil on lausa oma kaebuse esitamise koht Facebookis. Ja siis on muidugi isiklik sisetunne," selgitab Internetiturunduse agentuuri DreamGrow asutaja Priit Kallas seda, millest turundaja juhinduma peab.
Millega ettevõtted enim Facebookis turundades eksivad, loe pikemalt tänasest Äripäevast.
Autor: Marta Jaakson, Rivo Sarapik

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele