Tallinna linnapea Edgar Savisaare tasuta ühistranspordi aktsiooni on aplodeerimise asemel pigem naeruvääristatud. Samas on tegemist geniaalse värbamistrikiga – transpordiprääniku abil meelitab Savisaar linnale uusi maksumaksjaid ja võib omadega plussigi jääda.
Raepressi andmetel tooks ühe maksumaksja lisandumine 2013. aastal linnakassasse üksikisiku tulumaksu juurde keskmiselt 1450 eurot aastas. Tallinnasse on praegu registreeritud umbes 173 000 maksumaksjat ja nende hulk kasvas tänavu mullusega võrreldes umbes 3% võrra.
Järgmisel aastal on põhjust oodata märgatavalt suuremat maksumaksjate “sisserännet”, arvestades transpordipräänikut. Kui maksumaksjate hulk suureneks uuel aastal näiteks 10% võrra, tähendaks see linnale umbes 25 miljonit eurot täiendavat maksutulu aastas.
Maksuraha toob juurde ka olemasolevate maksumaksjate palgatõus. Ühistranspordi piletitulu on tänavuses linnaeelarves 19 miljonit eurot.
Meenutagem, et mittetallinlastelt saab piletitulu edaspidigi. Pealegi ei tähenda enne valimisi lagedale toodud präänik ilmtingimata, et see ka pärast valimisi millekski kohustab. Niisiis võib Savisaare aktsioon päris tasuv olla.
Mina ise, olles aastaid Tallinnas elanud ja töötanud, olen rahvastikuregistri järgi Tartu elanik. Tean enda tutvusringkonnas mitmeid sarnaseid.
Miks nii? Peamiselt kolmel põhjusel: trots, laiskus ja motivatsioonipuudus. Trots seepärast, et ma ei taha oma maksuraha anda korrumpeerunud Keskerakonna linnavalitsusele ja nende propagandaveskile.
Laiskus seepärast, et kuna ma pole veel kinnisvaraomanik, peaksin end ajutiselt kellegi teise omanduses olevale elupinnale registreerima. Motivatsioonipuudus seepärast, et mul pole olnud tarvis näiteks hankida lasteaiakohta, mis sunniks end ametlikult ehk paberil Tartust Tallinna kolima.
Motiveeriv võiks olla tallinlasena valimistel Keskerakonna võimult kukutamine, kuid see pole seni paistnud piisavalt realistlik.
Pealegi, nüüdseks on Keskerakonna tugevaim vastane Tallinnas, Reformierakond, muutunud pea sama ebameeldivaks. Ma ei suuda meenutada ka ühtki ühekordset hüve, mis Tallinna maksumaksja Tartu omast paremasse seisu seaks.
Kokkuvõttes pole miski mind seni piisavalt motiveerinud end Tallinna elanikuks registreerima. Nüüd aga, teades. et kasutan ühistransporti ebaregulaarselt, kuid siiski üsna sageli, oleks igati mugav ja rahakotisõbralik piletit ostmata trammile hüpata.
Kaalun tõsiselt ametlikuks tallinlaseks hakkamist. Maksutulu pärast peaksid muretsema kõik kohalikud omavalitsused, eriti vaesemad. Maksumaksjatest tallinlased, kes on end minu kombel arvel hoidnud väljaspool pealinna, saavad olulise motivaatori ametlikult tallinlaseks hakkamiseks.
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.
Enimloetud
4
“Tema jaoks on eestlased ahvikari”
Viimased uudised
Enam kui pool majandusest sõltub loodusest
Hetkel kuum
“Tema jaoks on eestlased ahvikari”
Tagasi Äripäeva esilehele