Eile Brüsselis alanud ELi Ülemkogul, mille eesmärk on kokku leppida ELi järgmise seitsme aasta eelarve aastateks 2014-2020, on kompromissi otsinguil kärpekohaks saanud Euroopa Ühendamise Rahastu, mis on Eestile oluline Rail Balticu projekti jaoks.
Selles reas nägid kärpekohta nii oma Margaret Thatcheri aegse tagasimakse kaitsmise ja ELi eelarvemahu üldise vähendamise eest võitlev Suurbritannia, kui Prantsusmaa, mis sõnades võitleb ELi konkurentsivõime ja kasvu ergutamise eest, kuid eelarvekõnelustel leidis just sealt kärpekoha. Prantsusmaa jaoks on tähtsam põllumajandustoetuste säilitamine.
Euroopa Ülemkogu juht Herman Van Rompuy esitas oma kompromissettepaneku umbes südaöö paiku. Ajalehe Financial Times andmeil kärpis see Euroopa Ühendamise rahastust 5 mld eurot ning 8 mld eurot sellelt realt, kus on raha teadus ja arendustegevuseks ning väikestele ja keskmise suurusega firmadele.
Eelarvekõnelused jätkuvad täna keskpäeval. Saksamaa kantsleri Angela Merkeli sõnul on riikide seisukohad üksteisest siiski alles sedavõrd kaugel, et ilmselt tuleb kokkuleppe saavutamiseks veel üks tippkohtumine korraldada.
Agentuuri Bloomberg andmeil on eelarve maht viimases kompromissettepanekus 973 mld eurot, mis on 6% vähem kui Euroopa Komisjoni algne ettepanek ning 2% vähem kui praegu kehtiv finantsraamistik.
Seotud lood
Euroopa Liidu valitsusjuhid kogunevad täna Brüsselis, et üritada kokkulepet ELi eelarves, mille Euroopa Komisjon on tituleerinud "kasvu eelarveks" – Brüsseli analüütikud sellise nimega seda eelarvet ei nimetaks.
Euroopa Liidu Ülemkogu, mille teemaks oli ELi järgmise seitsme aasta eelarveraamistiku kokkuleppimine, lõppes ilma tulemusteta.
Saksamaa kantsleri Angela Merkeli sõnul pole draama, kui ELi valitsusjuhid ei suuda järgmise seitsme aasta eelarveraamistikus kokku leppida.
Poolteist nädalat tagasi Tallinnast startinud romutraktor törtsutab täna juba Brüsselis Schumani väljakul, et eelarvekõnelustele kogunevad valitsusjuhid oma silmaga näeksid, kui ebaõiglane on jätkata liidu vaesemate liikmesriikide põllumeeste närutamist madalamate otsetoetustega.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.