• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 24.11.12, 15:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Disainibuldooser aitab uut äri tekitada

Ettevõtete turundustegevuse toetamiseks käivitati projekt disainibuldooser, milles osaleb 10 ettevõtet ja mis kestab kaks aastat. Projekti eelarve on 400 000 eurot.
"Disain on turunduse tööriist," ütles Eesti Disainikeskuse juht Jane Oblikas. "Iga ettevõtte tegevuse keskne nähtav ja tajutav osa edastatakse meile visuaalses keeles, olgu selleks siis tooted, teenused oma füüsilise või virtuaalse keskkonnaga või turundusmaterjalid. See on disaineri töö vili," rääkis Oblikas. Tema hinnangul ei oska Eesti ettevõtted näha disainis lisandväärtuse loojat või uue äri tekitajat.
On aga ka erandeid. Näiteks disainibuldooseri projektis osalevad lumesahkade tootja Meiren Engineering ning geoinfosüsteeme ja kaarte tootev Regio. Aastas välisturgudel 30% kasvav Regio usub, et ettevõtte disain laiemas mõttes annab konkurentsieelise sellel turul, kus parajasti toimetatakse.
"Meil on täna fookuselemente mitmeid, disainibuldooseri raames toimus disainiaudit ja selle raames leiti ca 30 teemat, mida oleks võimalik meil veel parandada või paremaks muuta. Disain on ikka väga palju laiem teema kui lihtsalt kujundus," märkis Regio juht Ülo Säre. Tema sõnul räägiti disainiauditi raames mõne Regio toote kontseptsiooni välja töötamisest, teenusedisainist, toodete ja teenuste marketingist. "Päris lõplikku valikut me pole enda jaoks ära teinud veel. Me otsustasime seda, et me ei tee seda projekti üldise parandamise raames, vaid peame konkreetse tegevuskava taha saama. Ja viimasesse shortlisti jäänud teemadest me valimegi nüüd need teemad, millele saaks kohe rakendust leida," seletas Säre, kuidas projekt nende puhul töötab.
Tema sõnul tuleb ettevõttele kasuks, kui ta kaasab disaineri, kes aitab disainida ettevõtte strateegiat. "Eesti ettevõtete jaoks on sõna disain juba keeleliselt tulenevalt võõras, esimese asjana tulevad mängu ilusad pildid ja säravad kujud ja võibolla veidi tootedisaini. Näiteks vene ajal olid raudteejaamade ooteruumides koledad toolid, aga minu tagumik mäletab siiamaani, et need olid äärmiselt mugavad toolid," rääkis Säre ja lisas, et disainiprotsess ja strateegia protsess ongi tegelikkuses üks ja sama. "Me ei tee neid asju ainult disainibuldooseri pärast. Teeme neile erinevatele projektidele ka tasuvuseanalüüsi ning oleme kokku leppinud, et kui see analüüs näitab, et asi ei tasu ennast ära, siis me seda ei tee ka," lisas Säre.
Suur probleem Regio jaoks on see, et välisturgudel teatakse neid teise nime all, kuna Regio nimi oli Saksamaal ja Mehhikos juba ära võetud. "Meil ongi see teema täna laual. Ma arvan, et see teema jääbki meie põhifookuseks, et mis näo ja fookusega me välisturgudele läheme, kuidas see strateegia sättida selliselt, et sõnum töötaks nii moslemimaal kui ka Rio karnevalil," lisas Säre.
Eesti Disainikeskuse juht Jane Oblikas lausus, et disaini roll Eestis on täna tagasihoidlik. "Disaini kasutatakse stilistilisel eesmärgil - muudame selle mis on, ilusamaks. Samas disainis peitub võimalus luua midagi täiesti uut," ütles Oblikas. Tema sõnul tasub vaid korraks süsteemselt süüvida sellesse, kuidas tänased kasutajad ettevõtte tooteid ja teenuseid kasutavad ning siis tekivad ka ettevõttes ideed, kuidas pakutavatele väärtust lisada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele