• OMX Baltic0,04%275,6
  • OMX Riga−0,59%885,22
  • OMX Tallinn−0,04%1 745,6
  • OMX Vilnius0,13%1 043,9
  • S&P 500−0,02%5 841,47
  • DOW 300,37%43 239,05
  • Nasdaq 0,04%18 373,61
  • FTSE 1000,67%8 385,13
  • Nikkei 2250,31%39 030,57
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,57
  • OMX Baltic0,04%275,6
  • OMX Riga−0,59%885,22
  • OMX Tallinn−0,04%1 745,6
  • OMX Vilnius0,13%1 043,9
  • S&P 500−0,02%5 841,47
  • DOW 300,37%43 239,05
  • Nasdaq 0,04%18 373,61
  • FTSE 1000,67%8 385,13
  • Nikkei 2250,31%39 030,57
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,57
  • 04.12.12, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Berman: veeteetasu tõusul pole ikkagi alust

BLRT Grupp ASi juhatuse esimees Fjodor Berman tõdes, et esialgse plaaniga võrreldes võib riigikogu majanduskomisjoni otsust vähendada veeteetasu pidada leevenduseks, kuid seda ei saa nimetada põhjendatuks.
“Esialgse projektiga võrreldes võib vastuvõetud otsust pidada leevenduseks, kuid seda ei saa nimetada kaalutletuks ega põhjendatuks – me saime sellest teada alles ajakirjandusest ning siiamaani ei ole esitatud arvutusi, mis põhjendaksid muudatusi,” lausus Berman. Samuti ei ole analüüsi, mis näitaks, milline mõju on muudatustel merendusele, nii nagu seda peaks tegema ja tehakse enne selliste muudatuste vastuvõtmist, lisas ta.
“Tuleb silmas pidada, et tänapäeval konkureerivad omavahel mitte ainult ettevõtted, vaid ka riigid. Meie jaoks on küll oluline, et tehakse järeleandmisi remonti minevatele laevadele, kuid isegi vaatamata sellele kaotab Eesti konkurentsis oma naabritele (Läti, Leedu, Venemaa), kuna veeteetasud suurendavad laevaomanike kulusid, eriti neil, kes teevad meie regioonis laevaremonditöid väiksemas mahus,” märkis Berman.
Majanduskomisjoni muudatuste kohaselt vähendatakse huvireise sooritavate reisilaevade veeteetasu ühikuhinda 0,2 eurolt 0,1 eurole, 1A jääklassiga laeva ühikuhinda 0,32 eurolt 0,3 eurole ning veeteetasude maksimaalset suurust  ühe reisi kohta tankeritel 40 000 eurolt 20 000 eurole ning muudel kaubalaevadel 20 000 eurolt 15 000 eurole.
Seaduse jõustumine otsustati lükati poole aasta võrra edasi – 1. jaanuarilt 1. juulile.
Meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu muudatused otsustati panna lõpphääletusele 12. detsembril.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 16:40
Ära saa pügada – pangahoiuste intressid erinevad enam kui kaks korda
Eesti eraisikutele suunatud pangahoiuste turu kokkuvõte näitab, et säästuhoiuste osas, kus hoiustaja saab mõne päevaga oma raha ilma intressi kaotamata taas ise kasutusse võtta, erinevad pankade intressipakkumised üle kahe korra - alates Citadele pakutavast 1,5 protsendist aastas kuni Bigbanki pakutava 3,3% protsendini aastas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele